TV programlarının okul öncesi öğrencilerinin dil ve kavram gelişimine katkılarının öğretmen görüşleri açısından incelenmesi: Siirt ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, TV programlarının okulöncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların dil ve kavram gelişimi etkileme biçimlerine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Siirt il merkezinde ve ilçelerde bulunan ilköğretim okulları bünyesindeki anasınıfları ve bağımsız anaokullarında, 2009- 2010 öğretim yılında görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Örnekleme ise, Siirt il merkezinde ve ilçelerde bulunan 40 ilköğretim okulu bünyesindeki anasınıfları ve 10 bağımsız anaokulu öğretmenleri alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programında işlenmiştir. Öğretmen görüşlerini belirlemek için üç bölümden oluşan anket formları geliştirilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlar;?Okulöncesi öğretmenlerinin; televizyon programlarının becerileri kazandırmadaki etkileme düzeyleri ile yaş, mezun olunan okul ve hizmet yılı değişkenleri açısından anlamlı bir farklılığın ortaya çıkmadığı saptanmıştır. Öğretmenler televizyon programlarının becerileri kazandırmadaki etkisini ?kısmen düzeyinde? olduğunu belirtmişlerdir.?Araştırmaya katılan çocukların çoğunluğunun televizyonda gördüğü ya da duyduğu yeni kavramlar hakkında sorular sorduğu belirlenmiştir.?Araştırma kapsamına giren öğretmenlerin çoğunluğu, çocukların izlediği televizyon programları ile ilgili sorular sorduğu yönünde görüş belirtmişlerdir.?Öğretmenlerin, büyük bir çoğunluğu çocukların televizyon programlarında duyduğu bozuk cümle yapılarından etkilendiğini düşünmektedir.?Öğretmenler, sınıfta yapılan etkinliklerde televizyon programlarının etkilerini gördüklerini belirtmişlerdir. The purporse of this research is to determine teachers? view about the influence of TV programs on children?s language and concept development who attend pre-school education.In this study, descriptive scanning model has been used. The population of the study consists of teachers serving during 2009-2010 educational year at nursery classes of elementary schools in the centre of Siirt and its districts, and at independent nursey schools. In the sampling, teachers from 40 kindergartens at primary schools within centre of Siirt and its district and from 10 independent nursery schools have been taken. The data obtained was processed in SPSS 15.0 package program. A three-part questionnaire has been conducted to determine views of teachers.Results obtained from study;?Any significant differences hasn?t been found out for pre-school teachers in terms of such variables as effect level of television programs on gaining skills, age, graduation, year of service. Teachers stated that the effects of television programs on gaining skills has been found out as ?partly?.?It is determined that most of the children who participated in study shared their thoughts abo?It has been found that the majority of surveyed children asked questions about new concepts they saw on television or they heard.?The majority of teachers stated that children asked questions about television programs they watch.?A great majority of the teachers think that children are influenced by wrong sentence structures they hear from television programs.?Teachers stated that they saw the effects of television programs in class activities.
Collections