Öğretmenlerin Bilgi teknolojileri Özyeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı,öğretmenlerin öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen bilgi teknolojileri kullanım becerileri ve özyeterlilik düzeylerini belirlemek,bu süreçte bilgi teknolojileri kullanım aşamasında hangi alanlarda sıkıntıların yaşandığını ortaya koymak ve demografik özellikler ile bilgi teknolojileri kullanım arasındaki ilişkiyi tespit etmektir.Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi tarama deseni kullanılmıştır.Çalışmada taramaya dayalı nicel araştırma yöntemine göre, öğretmenimlerilerin teknoloji kullanım özyeteriliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evreni Kayseri ilidir.Araştırmanın örneklem grubunu ise,2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kayseri ilinde bulunan Mehmet İlgü İlköğretim Okulu,Müncübe Cıngıllıoğlu Ortaokulu veHürriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi okullarında görev yapan 266 öğretmen oluşturmaktadır.Bu tezde Deniz ve Algan'ın 2007 deki yaptıkları çalışmada kullandıkları `Eğitimde Bilgi Teknolojileri Kullanımı ÖzYeterliiği Değerlendirme Ölçeği`temel alınmıştır.Örneklem grubundaki öğretmenlere uygulanan ankette toplanan veriler, SPSS(Statistical Package For Social Sciens) paket programı ile tablolar halinde incelenmiştir.Öğretmenlerin bilgi teknolojilerini kullanım yeterlilikleri,cinsiyet,yaş,eğitim düzeyi ve branş değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Öğretmenlerin bilgi teknolojilerini kullanım yeterlilikleri okul cinsi ve öğretmenlik deneyimleri değişkenlerine göre anlamlı düzedeyde bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Öğretmenlerin bilgi teknolojileri kullanım yeterlilikleri okul cinsi ve öğretmenlik deneyimleri değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Hazırlanan bu çalışma öğretmenler için bilgi teknolojilerinin ne ifade ettiğinin araştırılması için yapılmış ve son bölümde yapılan araştırmanın sonuçları açıklanmıştır. The aim of this study is to determine the skills of teachers in using information technologies and self-efficacy levels that affect the academic success of the students.In this study,quantitative research method was used.The aim os this study was to investigate the self-efficacy of teachers in technology using the quantitative research method based on screeening.The universe of the research is Kayseri.The sample group of the study consisted of 266 teachers working in the schools of Mehmet İlgü Elementary School,Müncübe Cıngıllıoğlu Secondary School and Hürriyet Vocational and Technical HighSchool in the 2018-2019 academic year.In this thesis,Deniz and Algan used in their study in 2007`Information Technology Use in Education Self-Efficacy Teacher Assessment Scale `was based.The data collected from the questionnaire applied to the teachers in the sample group were analyzed with SPSS(Statistical Package For Social Sciens) package program.It has been determined that teachers differ significantly in terms of their usage of information technologies,gender,age,education,level and branch variables.It was determined that teachers' use of information technologies did not differ significantly according to school type and teaching experience variables.
Collections