Teknoloji destekli yürütülen derslerde öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterlik algılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada teknoloji destekli yürütülen derslerde öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterlik algılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 5 araştırma sorusu ve bunlara bağlı olarak 5 hipotez belirlenmiştir. Bağımlı değişkenle bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi ele alan bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Tamamı gönüllülük esasına göre çeşitli illerde görev yapan 163 erkek, 202 kadın olmak üzere toplamda 365 öğretmenin katılımıyla veriler toplanmıştır. Veri toplama aracı; `Demografik Bilgiler`, `Derslerde Teknoloji Kullanımının Etkililiğine Yönelik İnanç`, `Sınıf Yönetimi Profili Ölçeği` ve `Teknoloji Kullanımının Sınıf Yönetimine Etkileri Ölçeği` olmak üzere 4 ana başlıktan oluşmaktadır. Veri analizinde bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken olan teknoloji destekli işlenen derslerde sınıf yönetimi yeterlik algısı üzerinde yordayıcı olup olmadığını belirlemek amacıyla çoklu hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen hiyerarşik regresyon analizi beş adım içermektedir. İlk adımda cinsiyet, ikinci adımda mesleki değişkenler, üçüncü adımda okul ve sınıfla ilgili değişkenler, dördüncü adımda derste teknoloji kullanımının etkililiğine yönelik inanç ve beşinci adımda sınıf yönetimi profili analize dahil edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre teknoloji destekli işlenen derslerde cinsiyet, branş ve kıdemin öğretmenlerin sınıf yönetimi algıları üzerinde anlamlı bir yordayıcı olmadığı görülmüştür. Teknoloji destekli yürütülen derslerde okul ve sınıfla ilgili değişkenler, derste teknoloji kullanımının etkililiğine yönelik inanç ve sınıf yönetimi profilleri ile öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Teknoloji destekli yürütülen derslerde öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterlik algıları üzerinde açıklayıcılığı en yüksek olan modelin derslerde teknoloji kullanımının etkililiğine yönelik inancın analize dahil edildiği model 4 olduğu belirlenmiştir. Yine bu çalışmada teknoloji destekli sürdürülen derslerde sınıf yönetimi üzerindeki en önemli yordayıcı değişkenin teknoloji kullanımına yönelik olumsuz inançlar değişkeni olduğu sonucuna varılmıştır. The purpose of this study is to examine the factors that affect teachers' perception of classroom management competence in technology assisted courses. For this purpose, 5 research questions and 5 hypotheses were determined. In this study which was handled the relationship between the dependent variable and independent variables, was used a relational screening model, one of the quantitative research methods. Data were collected with the participation of 365 teachers, 163 males and 202 females, all of whom were volunteers. The data collection tool consists of 4 main headings; `Demographic Information`, `Belief in the Effectiveness of Technology Use in Lessons Scale`, `Classroom Management Profile Scale` and `The Effects of Technology Use on Classroom Management Scale`. In the data analysis, multiple hierarchical regression analysis was used to determine whether independent variables are predictors of classroom management competence in technology assisted courses which are dependent variables. Hierarchical regression analysis performed includes five steps. In the first step, gender, professional variables in the second step, school and class variables in the third step, belief in the effectiveness of technology use in lessons in the fourth step and the classroom management profile in the fifth step were included in the analysis. According to the results of the research, it was seen that gender, branch and seniority were not a significant predictor of classroom management competence perceptions in technology assisted courses. It is concluded that there is a significant relationship between school and classroom variables, beliefs in the effectiveness of technology usage in lesson and classroom management profiles, and teachers' perception of classroom management competence in technology assisted courses. It was determined that the model with the highest explanatory on teachers' perceptions of classroom management competence in technology assisted courses was model 4, which involved belief in the effectiveness of technology use in the lessons. In this study, it is concluded that the most important predictor variable on classroom management competence in technology assisted courses is `negative beliefs regarding the use of technology`.
Collections