Okul fiziki çevre algısının öğrenci motivasyonu ve akademik başarı üzerinde etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
'Okul Fiziki Çevre Algısının Öğrenci Motivasyonu ve Akademik Başarı Üzerinde Etkisi' konusunda gerçekleştirilen çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin motivasyon ve akademik başarıları ile fiziki öğrenme ortamı arasındaki ilişkiyi incelemektedir.İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın çalışma evreni Konya/Selçuklu ilçesi'nde eğitim gören lise öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan örneklem, araştırma evreninden tesadüfi kümeleme örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olup, araştırma çalışma grubu 503 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Okul Fiziki Çevre Algı Ölçeği' ile 'Motivasyon Ölçeği' ve 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Yapılan araştırmada öğrencilerin motivasyon ve akademik başarıları ile fiziki öğrenme ortamı algıları arasındaki anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Motivasyon ve akademik başarı ile fiziki öğrenme ortamı algı düzeyi arasındaki ilişki pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin okul türü değişkeniyle motivasyon ve akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. Gelir düzeyi değişkeni ve akademik başarı arasında farklılaşma bulunmazken, motivasyon arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. Cinsiyet değişkenine göre motivasyon ve akademik başarı arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamaktadır.Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Algı, Motivasyon, Öğrenci, Öğrenme Ortamı The aim of the study, performed on 'The Effect of School Physical Environment Perception on Student Motivation and Academic Achievement', is to examine the relations between the high school students' motivation and achievement with their perception of physical learning environment.The population of study, which was conducted with the relational survey model, was composed of the high school students studying in Konya/Selçuklu district. The sample used in the study was determined by random sampling method from the research population and the study group consisted of 503 students. 'School Physical Environment Perception Scale' with 'Motivation Scale' and 'Personal Information Form' were applied as data collection tools. A significant relation was found between the students' motivation and academic achievement and their perception of physical learning environment. The relation between motivation and academic achievement and the level of perception of physical learning environment is found to be positive and statistically significant. A significant difference is found to be between the school type variable and the students' motivation and academic achievement. While there is no differentiation between income level variable and academic achievement, there is a significant difference with motivation. There is no significant difference between motivation and academic achievement according to gender variable. Key Words: Academic Achievement, Learning Environment, Motivation, Perception, Student
Collections