KTÜ Tıp Fakültesi Farabi hastanesi acil servisine sık başvuran hastaların değerlendirilmesi: 1 yıllık inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışmamızda Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Farabi Hastanesi acil servisine 2016 yılı içerisinde başvuran `sık kullanıcıları` (4 ve üzeri başvurusu olanlar) tespit edip değerlendirmeyi amaçladık.Yöntem: Çalışmamız retrospektif olup, 2016 yılına ait bütün acil servis vizitleri ICD-10 kodları kullanılarak geriye dönük olarak incelenmiş, gerekli bilgiler ve veriler kayıt altına alınmıştır. Vizitler içerisinde 18 yaş ve üzeri olan, 4 ve 9 arası başvuru sayısı olanlar `sık kullanıcı` olarak, 10 ve üzeri başvurusu olanlar da `aşırı sık kullanıcı` olarak nitelendirilmiştir.Bulgular: Çalışmamıza 3021 sık kullanıcı dahil edildi. Bu sayı yıl içerisinde başvuran 54258 hastanın %5,6'sını oluşturdu, toplam başvuruların ise %18,8'ine denk geldi. 3021 hastanın 2859 (%94,6) tanesi 4-9 arası başvuru ile `sık kullanıcı` olarak tanımlanırken, 162 (%5,4) tanesi de 10 ve üzeri başvuru ile `aşırı sık kullanıcı` olarak tanımlandı. En sık başvurunun 30 ve altı yaş grubunda olduğu görüldü. En fazla başvurunun 7360 başvuru ile akşam şiftinde olduğu görüldü. Sık başvuran hastalar içerisinde en sık başvuru sebebi 3370 başvuru ile `Üst Solunum Yolu Hastalıkları` olarak saptandı.Sonuç: Acil servislerimiz, birinci basamak sağlık merkezi veya acil servis dışındaki merkezlerde tedavi olabilecek başvurular yüzünden gereksiz yoğunluk yaşamaktadır. Bu durum hem acil servis çalışanları için hem de başvuran hastalar için olumsuz bir durum oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler: Acil servis, sık başvuru SUMMARYEvaluation of Frequent Users who Attended to Emergency Department of Farabi Hospital of KTU Medical Faculty: 1-Year ReviewAim: In our study, we aimed to evaluate frequent users (4 or more applicants) who admitted to the Emergency Department of Farabi Hospital of Karadeniz Technical University Medical Faculty, in 2016. Method: It is a retrospective study of all the emergency service visits of the year 2016, the necessary information and data were recorded by using ICD-10 codes. We examined patients aged 18 years and older. 4 to 9 applicants named as frequent users and those with 10 or more applicants were classified as highly frequent users.Results: We examined 3021 frequent users in our study. This proportion accounted for %5,6 of 54258 patients admitted during the year and corresponding to 18.8% of the total number of applications. Of the 3021 patients, 2859 (94.6%) were defined as frequent users with 4 to 9 applicants, while 162 (5.4%) were defined as `highly frequent users` with 10 or more applicants. The most frequent presentation was in 30 or younger age group. The majority of the applications were with 7360 applications in the evening shifts. The most common reason for referral in frequent users was upper respiratory tract diseases with 3370 applications. Conclusion: Emergency services in our country have unnecessary intensity due to applications which should be treated in primary health centers or other health centers rather than emergency service. This is a negative situation for both emergency service workers and the patients.Key Words: Emergency department, frequent use
Collections