Hemşirelik öğrencilerinin enjeksiyon uygulamaları için mobil destekli artırılmış gerçeklik eğitim materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, enjeksiyon uygulamaları için Mobil Artırılmış Gerçeklik (MAG) eğitim materyalinin geliştirilmesi, öğrenci hemşireler tarafından kullanımının sağlanması ve öğrencilerin enjeksiyon uygulamalarına ilişkin bilgi ve becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Kontrol gruplu deneysel tasarımlı yürütülen bu çalışmanın örneklemini, güç analizi ile belirlenen 64'ü deney, 58'i kontrol olmak üzere toplam 122 birinci sınıf hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, öğrenci bilgi formu, enjeksiyon uygulamalarına ilişkin ön test, son test ve kalıcılık test olarak adlandırılan bilgi testi, ders gözlem formu, enjeksiyon değerlendirme formları, MAG görüş değerlendirme anketi kullanılarak Mart-Nisan 2018 tarihlerinde arasında toplanmıştır. Çalışmada, subkütan (SC), intramüsküler (IM) ve intravenöz (IV) enjeksiyon uygulamalarına deney grubundaki öğrenciler MAG materyalleriyle, kontrol grubundaki öğrenciler ise geleneksel öğretim yöntemleriyle çalışmışlardır. Verilerin analizinde sıklık, yüzdelik, t test, ki kare testi, Mann Withney U testi, Friedman testi, Wilcoxon işaret testi, Kruskall Wallis testi, Kappa analizi, korelasyon testleri kullanılmıştır. Bulgulara göre deney ve kontrol grubundaki öğrenci hemşirelerin ders öncesi SC, IM ve IV enjeksiyonlarına ilişkin bilgi düzeylerini belirleyen öntest puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmazken (p>0.05), ders sonrası deney grubundaki öğrencilerin son test ve kalıcılık test puanlarının daha yüksek olması istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Bununla birlikte ilk ve kalıcılık değerlendirmelerine göre deney grubundaki öğrencilerin belirtilen enjeksiyon uygulama beceri puanlarının kontrol grubundaki öğrencilerin beceri puanlarından yüksek olması istatiksel açıdan anlamlı olarak saptanmıştır (p<0.05). Sonuç olarak MAG eğitim materyal ve uygulamalarının hemşirelik öğrencilerinin SC, IM ve IV enjeksiyon uygulamalarına ilişkin bilgi ve beceri düzeyleri üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu, öğrenilen bilgi ve becerilerde kalıcılığı sağladığı saptanmıştır. Bu bağlamda hemşirelik eğitiminde geleneksel yöntemlerden uzaklaşılarak, MAG gibi yeni nesil eğitim teknolojisi ürünlerinde yararlanılması önerilebilir. The aim of this study was to develop the Mobile Augmented Reality (MAG) training material for injection applications, provide its use by student nurses and its effect on students' knowledge and skills related to injection applications. The sample of this study, which consisted of experimental study with control group, consisted of a total of 122 freshmen nursing students determined by power analysis, 64 of which were experimental and 58 of which were control. The data were collected between March-April 2018, using the Student Information Form, information test for injection applications named as pre-test, post-test and retention test, course observation form, injection assessment forms and MAG opinion evaluation questionnaire. In the study, the students in the experimental group worked with MAG materials on subcutaneous (SC), intramuscular (IM) and intravenous (IV) injection applications while the students in the control group worked with traditional teaching methods. In the analysis of the data, frequency, percentage, t test, chi square test, Mann Withney U test, Friedman test, Wilcoxon sign test, Kruskall Wallis test, Kappa analysis and correlation tests were used. According to the findings, there was no statistically significant difference between the pre-test scores of the students in the experimental and control groups determining their knowledge level about SC, IM and IV injections before the lesson (p>0.05) whereas the posttest and lasting test scores of the students in the experimental group were found to be statistically significantly higher (p<0.05). However, according to the first and last persistence assessments, it was found statistically significant that the injection skill scores of the students in the experimental group were higher than the skill scores of the students in the control group (p<0.05). As a result, it was determined that MAG education materials and applications had a positive effect on the knowledge and skill levels of nursing students about SC, IM and IV injection applications and provided retension in the knowledge and skills learned. In this context, a new generation of educational technology products such as MAG should be utilized by moving away from traditional methods in nursing education.
Collections