7-12 yaş down sendromlu ve normal gelişim gösteren çocukların antropometrik vücut çevre, boy, vücut ağırlığı ve üst ekstremite uzunluklarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Antropometri; insan vücudunun çeşitli kısımlarının ölçümüyle insan yapısının ilişkilerini saptama yöntemidir.Çalışmamızdaki amacımız DS'lu ve normal gelişim gösteren çocuklar arasındaki gelişimsel farklılıkları antropometrik ölçümler yaparak karşılaştırmaktır.Antropometrik ölçümler Trabzon Rehabilite kliniklerindeki 46 DS'lu ve Köprübaşı Merkez İlkokulunda eğitim gören 43 normal gelişim gösteren toplam 89 çocuk üzerinden, normal anatomik pozisyonda ve antropometri kurallarına uygun olarak yapıldı. Bu araştırma Trabzon Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün 82438636-604.02-E.7456951 sayılı izni ve onayı doğrultusunda yapılmıştır. Verilerin analizinde Z Score ve T test istatistik yöntemi kullanılmış ve anlamlılık değerleri p<0.05, p>0.05 olarak belirlenmiştir.Çalışmamızda boy uzunluğu, toplam sağ üst ekstremite uzunluğu, toplam sol üst ekstremite uzunluğu, sağ kol uzunluğu, sol kol uzunluğu, sağ ön kol uzunluğu, sol ön kol uzunluğu, sağ el uzunluğu, sol el uzunluğu, kulaç uzunluğu ölçüm değerlerinde istatistiksel olarak negatif yönde anlamlı fark gözlenirken (p<0.005); BKİ, sağ kol çevre, sol kol çevre, omuz çevre, göğüs çevre ve karın (bel) çevre ölçümlerinde istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı fark gözlenirken (p<0.005); Vücut Ağırlığı, Sağ Palmar Uzunluğu, Sol Palmar Uzunluğu ve Biacromial Genişlik ölçümlerinde anlamlı fark gözlenmemiştir (p>0.005).Çalışmamız; gelişmenin değerlendirilmesine, vücut protezlerinin yapımına, bölgesel tekstil tasarımına ve DS'lu çocukların el yapısına uygun kalem tasarlanarak eğitim ve öğretim hayatına katkı sağlayabileceği düşünülmüştür. Elde edilen sonuçlar literatürdeki sonuçlarla karşılaştırılmıştır.Anahtar Sözcükler: Anatomi, Antropometri, Down Sendromu nthropometry; it is a method of determining the relationships of human structure with the measurement of various parts of the human body.Our aim in this study was to compare the developmental differences between normal development and Down syndrome with children by performing anthropometric measurements.Anthropometry measurements were done according to anthropometric rule in normal anatomic position on 46 children with Down syndrome in the Rehabilitation Clinics of Trabzon, 43 children with normal development in studying Köprübaşı Merkez İlkokulu, finally 89 children. This study has been carried out in Department of Anatomy, Instute of Medical Sciences, Karadeniz Technical University and it was made in 82438636-604.02-E.7456951 line with the permission and approval of the provincial Directorate of National Education. Z Score and T test was used statistical analysis and significant level `p` was set to p<0.05 and p>0.05.While It has been observed statistically on negative direction significant difference height, total right upper extremity length, total left upper extremity length, right arm length, left arm length, right forearm length, left forearm length, right hand length, left hand length, stroke length and on positive direction significant difference body mass index, right arm circumference, left arm circumference, shoulder circumference, chest circumference, abdominal (waist) circumference measurements (p<0.05); It hasn't been observed statistically significant difference in body weight, right palmar length, left palmar length and biacromial width measurements (p>0.005). Our study was thought to be able to contribute to education and teaching life by evaluating development, making body prostheses, designing regional textiles and designing pen suitable for hand structure of children with DS. The results obtained were compared with the results in the literature.Key Words: Anatomy, Anthropometry, Down Syndrome.
Collections