Türkiye`deki ortodonti uzmanlık eğitiminin uzmanlık öğrencileri tarafından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'deki Ortodonti Uzmanlık Eğitiminin Uzmanlık Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ortodonti uzmanlık öğrencilerinin uzmanlık eğitimlerinden genel olarak memnuniyet derecelerini ve uzmanlık eğitimlerinin kapsamını uzmanlık öğrencilerinin perspektifinden değerlendirmektir. Çalışmamız, tanımlayıcı ve kesitsel bir anket çalışmasıdır. Çalışmamızın ilk aşamasında, ülkemizdeki ortodonti uzmanlık eğitiminin değerlendirilmesinde kullanacağımız değişkenler belirlenmiştir. Bu amaçla, Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği ve literatürde bu konu ile ilgili yapılmış çalışmalar dikkate alınarak anket formu oluşturulmuştur. Yönetmelik dışında kalan diğer değişkenlerle ilgili verilere ulaşılmasında ise hazırladığımız anket soruları kullanılmıştır. Veri toplama formu olarak oluşturduğumuz anket 6 adet açık uçlu ve 32 adet kapalı uçlu olmak üzere, toplam 38 sorudan oluşmaktadır. Türk Ortodonti Derneği‟ne kayıtlı Türkiye‟deki ortodonti uzmanlık eğitimi almakta olan tüm uzmanlık öğrencileriyle elektronik posta yoluyla iletişim kurulmuştur. Türk Ortodonti Derneği tarafından katılımcıların elektronik posta adreslerine, anketimizin elektronik bağlantı adresi kopyalanarak postalanmıştır. Verilerin tanımlanmasında frekans, yüzde (%) dağılımı kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan elde edilen veriler kategorize edilerek değerlendirilmiştir. Veriler ankete katılan 187 ortodonti uzmanlık öğrencisinin yanıtları ile elde edilmiştir. Anketlerden elde edilen veriler benzer çalışmalardan elde edilen verilerle karşılaştırılarak, sonuçlar yorumlanmıştır. Ülkemizde verilmekte olan ortodonti uzmanlık eğitiminde iyileştirmelerin yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Ortodonti uzmanlık eğitimi, Anket, Kesitsel çalışma, Ortodonti uzmanlık öğrencileri Evaluation of Orthodontic Speciality Training in Turkey byOrthodontic Specialist Students.The aim of this study is to evaluate the overall satisfaction ratings of the specialisttraining of orthodontics specialists in Turkey and evaluation of the specialist trainingfrom the perspective of the specialist students.Our study is a descriptive and cross-sectional survey study. In the first phase, thevariables that are objected to be used in evaluating the training of orthodontics inTurkey have been defined. For this purpose, a survey has been prepared in accordanceto the Regulation on Speciality Education in Medicine and Dentistry and availableliterature. To be able to obtain the data about the other variables that are not involved inthe regulation, a questionaire has been formed and used. The survey that is aimed to beformed as a data collection, consists of 38 questions in total including 6 open-ended and32 closed-ended questions. All the specialist training students registered at TurkishOrthodontic Assosciation have been contacted via email. The e-mail address of ourquestionnaire was copied and mailed to the e-mail addresses of the participants via theTurkish Orthodontic Society. Frequency and percentage (%) distribution is used toidentify the data. The data obtained from the open-ended questions were evaluated bycategorization.The data were obtained from the answers of 187 orthodontic specialists whoparticipated in the survey. The data were compared with the data obtained from thesimilar studies and the interpretations were made accordingly. As a conclusion,improvements should be made in the training of orthodontics specialists in Turkey.Key Words: Orthodontic speciality training, Survey, Cross-sectional study,Orthodontic specialist students.
Collections