Sanatta oyun nesneleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma raporunda insanoğlunun yaşam gereksinimlerinden birisi olan oyun ve oyuna dahil olan nesneler ve oyuncaklar; tarihsel, genel bir çerçevede ele alınmıştır. Bir kültür nesnesi olan oyuncağın gelişim tarihi incelenmiş, özellikle Modernizm sonrası değişen sanat nesnesi kavramıyla, oyuncak ve oyun nesneleri bağlamında ilişkiler kurmanın olası durumu irdelenmiştir.Oyun, zorlamasız yaşanan bir faaliyet olup, içinde gerilim, sevinç, karşıtlık, haz gibi duyguları barındıran günlük hayattan kopma eylemidir. Oyun, oyuncak ve oyun nesnesi kavramları tarih boyunca pek çok düşünürün de ele aldığı kavramlar olmuştur. Farklı disiplinlere konu olan oyun ve nesneleri birçok sanatçı ve akıma ilham kaynağı olmuştur. Çalışma sürecinde oyun ve oyun nesnelerinin etkisiyle sanatı anlamanın ve yorumlamanın mümkün olabilirliği üzerinde durulup, kişisel uygulamaların üretim sürecinin ve ortaya çıkan sonucunun da içinde oyun unsurunu barındırabileceği gözlemlenmiştir. Ayrıca pek çok oyun nesnesi tasarlanıp yorumlanmış ve kimi kavramlarla ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. In this study, one of the necessities of humankind, ?game? and ?objects and toys that are included in play were studied within a general historical framework.As a cultural object, the advancement of toy throughout history was researched and the possibility of making correlation was examined in the context of toy and toy objects especially with the concept of art object changed after modernism.Being developed spontaneously, game is an activity consisting of several feelings as happiness, stress and pleasure that breaks people from daily life. Many philosophers also have been considered the concepts of game, game object and toy throughout history. Game and game objects, as a matter of different disciplines, have been provided inspiration for many artists and movements.During the study the possibility to understand and interpret of art with the effect of game and game objects was investigated and it was observed that both production process of personal work and result can include game notion. Moreover, many game objects were designed, interpreted, and tried to be correlated with some concepts.
Collections