Şiddetin plastik yüzü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal yaşamın en ciddi ve acı veren konularının başında gelen şiddet olgusu, ilk çağlardan beri farklı yönleriyle sanatın da aynı önemle üzerinde durulan konularının başında gelmektedir.Sanat tarihinde çok değişik biçimlerde farklı amaçlara hizmet eden şiddet olgusu sanatçılar tarafından 18. yüzyılın sonlarına doğru eleştirel bir tavırla sanat eserlerine yansıtılmaya başlanmıştır ve günümüz sanatı şiddeti tamamen eleştirmektedir.Sanatın için her dönem ilgi odağı olma özelliğini korumuş, anlamlarla dolu olan insan yüzü, insani varoluşun taşıdığı tüm gerilimlerin izlenebileceği özellikli bir alandır. Gerçek yüzün ne olduğu konusu tüm kültürlerde tartışma konusu olmuştur. Günümüzde insan yüzü, yeniden bir entelektüel faaliyet konusu haline gelmiştir. `Şiddetin Plastik Yüzü` çalışmalarının da ana belirleyicisi durumundaki insan yüzü pek çok sanatçı tarafından da ifade alanı olarak kullanılmaktadır. İnsan yüzünün sanatsal karşılığı olan portre, günümüzde sanatçıların çağdaş bir yaklaşımla, toplumsal sorunları da ele alıp, yansıtabildiği, oldukça etkili, özelikli bir alan haline gelmiştir.Yaşamı sorgulayabilme ve onu yeniden kurgulayabilme özelliğine sahip bir alan olarak sanat, sistemdeki yanlışları ve sorunları değiştiremese bile, kendi diliyle eleştirme ve ışık tutma gücüne sahiptir. `Şiddetin Plastik Yüzü` adı altında gerçekleştirilen çalışmalarda ele alınan konuyu kavramsal boyutta da desteklediğine inanılan yeni bir teknik geliştirilmiştir. Tüllerden oluşan ve perdeyi çağrıştıran bir mekanizmadır bu. Kullanılan teknik ile konunun bütünlük sağladığı bu çalışmalarda da toplumsal yaşamı ve insanlığı çok ciddi boyutlarda tehdit eden şiddet konusu portreler üzerinden eleştirilmiştir. The notion of violence, one of the leading issues in societal living with its seriousness and its debth, has also been the subject matter of art throughout centuries.As it serves different purposes in various ways in art history, this notion of violence has emerged as a central issue in the works of artists in a critical manner towards the end of 18th century and it is criticized profoundly by the today's art world.As a central focus of art in various era and full of meaning, the human face is a medium carrying a full spectra of conflicts and suffering of the human existence. The ubiquitous question of what real human face is has been a topic of debate in all cultures. Human face has again been an active intellectual topic in today's art circles. Being the main focus of various art work in the so-called applied field of `The Plastic Face of Violence`, human face emerges as a medium of expression for many contemporary artists.As the artistic equivalent of human face, portraiture, has been an especially effective field whereby artists can express and reflect modern day issues.Endowed with a quality of being able to question human existence and recreating it, art has the power of criticizing and shedding light to the problems of the current system if not the power of solving them completely. There has been a new technique which is believed to support the conceptual development introduced in the works collected under the title `The Plastic Face of Violence`. This is a mechanism reminiscent of sheer curtain. Through this technique which employs portraiture on sheer curtains, the very notion of violence which effects the society and human race profoundly, is examined in way that integrates the technique itself and the subject matter.
Collections