Konservatuvar ortaokul devresine yeni başlayan flüt öğrencileri için etkili öğrenme ve çalışma yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada konservatuvar ortaokul devresine yeni başlayan flüt bölümü öğrencileri baz alınmıştır. Türkiye Cumhuriyeti'nde resmi olarak sadece konservatuvarların ortaokul devresinde verilen flüt eğitimi dışında müzik merkezlerinde ya da profesyonel kişilerle de bu eğitim verilmektedir. Bu tezdeki çalışma amacım küçük yaşta başlayan flüt eğitiminde formal veya informal eğitim veren kurumlar ve kişilerle edindiğim bilgi ve birikimleri paylaşmaktır. Kullandığım kaynaklar Türkiye'de ve dünyada birçok öğretmenin baz aldığı temel başlangıç materyalleridir. Tezimin konusu itibari ile verilen bu flüt eğitimini kalıcı ve etkili kılmanın yolları araştırılmıştır. Eğitim bilimlerinde kullanılan kitapların sosyal ve sayısal dersler hedef alınarak yazılmış olduğu düşünülse de, eğitimi etkili kılacak yöntemler her alanda kullanılabilmektedir. Müzik eğitimi usta çırak ekseninde ilerlese de öğrenciye gerekli disiplin ve altyapının kazandırılması açısından öğrenme ve öğretme metotlarını incelemek ve öğrencinin öğrenme şekline göre bunları organize etmek gerekmektedir. Müzik eğitimi yetenekler doğrultusunda sadece uygulamalı bir eğitim olarak görülmemeli, yazılı ve görsel kaynaklar kullanılarak öğrencilerin vizyonlarına katkı sağlayacak her türlü araç kullanılmalıdır.Tez çalışmamda araştırmalarım ve uzmanlarla yaptığım çalışmalar ışığında konservatuvarların ortaokul devresine yeni başlayan flüt öğrencileri için etkili olduğu gözlemlenen öğrenme ve çalışma yöntemleri incelenmiştir.Anahtar Sözcükler Flüt, Flüt Eğitimi, Müzik Eğitiminde Etkili Öğrenme ve Çalışma This study is based on the students who have newly begun their studies at flute department at middle school level in conservatories. In the Republic of Turkey, flute education is not officially provided at the middle school level at the music centres or by the professionals, except for the conservatories. The aim of this dissertation is to share my experiences and knowledge on the institutions which provide early formal and informal flute education and on people who has started their flute education at early ages. The resources used in this dissertation are the main rudimentary materials on which tutors in Turkey and in the world widely base their work. In this dissertation I researched the methods which will make the flute education more permanent and more effective than the current practice. Even though the books in educational sciences are thought to be written targeting the social and natural science courses, the methods that will make education more efficient is available to be utilized in every field. Although musical education is advanced in the axis of the relationship between the master-apprentice relationships, it is necessary to examine the teaching and learning methods and organizing these according to the particular ways that the students learn for the sake of providing the student with the necessary discipline and infrastructure. Musical education should not only be regarded as an applied education within the framework of skills, but also all available written or visual tools which would add to the students' vision should be utilized. Within this framework, in the light of the research and studies conducted with experts, I have researched the learning and studying techniques which are proven effective for the flute students who has newly begun middle school level at the conservatories.Key Words: Flute, Flute Education, Efficiently Learning and Teaching in Music Education
Collections