Bir güncel sanat pratiği olarak ekolojik ve simgesel ifade biçimleri ışığında topografik değişimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Bir Güncel Sanat Pratiği Olarak Ekolojik ve Simgesel İfade Biçimleri Işığında Topografik Değişimler` başlıklı sanatta yeterlik sanat çalışması raporunda geçmişten başlayarak, dünyamızın oluşumundan günümüze kadar hangi etkenlerde varlık alanlarda meşruiyet bulduğunun sorgulaması yapılmıştır. Bu terimin özellikle mimariye bağlı olarak başlangıç göstermesinden sonra güncel sanat alanı ile bütünleşen (özellikle heykel), daha sonra doğayı simgesel bir bağlamda inceleyerek dünyadaki gelişmelere paralel bir biçimde nasıl bir değişim ve dönüşüm gösterdiği, özellikle aydınlanma çağından sonra modernizm ve postmodernizm ışığında gelişen teknolojiyle birlikte doğaya ve ekolojiye ait dinamikler ile bu kavramın yıllara göre değişen eklektik yapısında bu olguya ait yeni simgelemlerin ne olduğu ve eski simgelerle arasında ne gibi farklar bulunduğu da ayrıca ele alınmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın birinci bölümünde, araştırmanın bazı temel kavramları üzerinde durulmuş olup topografiye bağlı doğa, ekolojizm, haritacılık ve simge kavramlarının başat tanımlamaları yapılmış ve bunların sanat alanı altında özellikle heykel plastiği ile nasıl bir birliktelik içinde olduğu irdelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise Felsefi bir açıdan İnsanoğlu'nun Doğaya Hükmetme Serüveni'nin doğal ve güncel topografik simgelerle olan ilişkisinin yanında İslam Sanatında bu kavramın ne ölçüde yer aldığı ve bunların İslam coğrafyalarında nasıl bir varlık ve tefekkür alanına sahip olduğu araştırılmıştır. Buna ek olarak 1950 sonrası sanat oluşumları içerisinde topografya kavramının heykel ve simge ile olan ilişkisinin postmodernizmden başlayarak günümüzün melez, multidisiplinli yani post-postmodernist sanat uygulamalarına kadar değişen yapısında ne tür bileşkeleri içerdiği de ayrıca araştırılmıştır. Bu başlıklara ek olarak, Doğa kavramına bağlı olarak gelişen çoğulcu tanımın 19, 20 ve 21. yüzyıllardaki karşılığının birçok farklı disiplinde (Yeni Medya, televizyon, sinema v.b.) nasıl yer bulduğu da ayrı bir başlık altında incelenmiş olup; bu konuda gerek ulusal, gerek uluslar arası alanda ün yapmış sanatçılardan söz edilmiş ve topografya, simge ve bu kavramlara bağıl olarak gelişen alanlarda doğrudan veya dolaylı olarak çalışmalar yapmış bazı sanatçılardan bahsedilmiş, bazıları ile röportajlar yapılmıştır. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise Araştırma ve Uygulamalar sürecinde yapılan çalışmaların doğa, topografya ve simge üçlemi içerisindeki bağının içsel ve düşünsel boyutu ön plana çıkarılmaya çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler:Topografya, Simge, Yeni Doğa, Heykel, Sanat. -Kırmızıgül, Fırat Çağrı. `As a Contemporary Art Practice in the Light of Ecologic and Symbolical Mod of Expressions in Topographic` Art Work Report, Ankara, 2015.In this Proficiency in Art Work Report ` As a Contemporary Art Practice in the Light of Ecologic and Symbolical Mod of Expressions in Topographic ` it is questioned that in which areas the concept of topography has found realm of existence from the formation of the World to today. Initiation of the term depending on architecture, then its coalescence with the area of todays arts (especially statue) and its alteration and transformation as a result of examination of the world as a whole , the questions of what are new symbols belong to this concept that changes according to its eclectic structure year by year concerning the dynamics of nature and ecology within the light of technology developed especially after Enlightenment, 19th century and after age of Modernism-Postmodernism and what are the differences between these new symbols and old ones are also discussed. In this sense, in the first chapter of the study dwelled on the key concepts of the research and the terms nature, ecology, topography, cartography, symbols are defined as linked terms with topography. It is scrutinized that what kind of unity is exist between these terms and art especially sculpture's plastic. In the second chapter of the study the relation of The Adventure of Domination of Human-being on Nature in Philosophy of Nature with topographic symbols, the place of the concept in Islamic Art and what kind of realm of existence these have in Islamic geography are analyzed. Moreover, it is also searched that in the art formations after 1950 what kind of components topography involves in its changing structure considering the relation of topography with sculpture and symbol starting with the postmodernism until today's hybrid art applications. How a good deal of concepts developed depending on the concept of nature find a place in many disciplines such as New media, Television, Cinema etc. in 19., 20., 21. century is examined under a separate section. In this manner famous national and international artists are mentioned and interviews are conducted with the artists who directly or indirectly worked with topography, symbol and relative areas. In the third and last chapter of the study conceptual and intellectual aspect of the works, which were done in the periods of Research and Application, have been tried to bring into prominence within their connexion with nature, topography and symbol trio.Key Words:Topograpy, Symbol, New Nature, Statue, Art.
Collections