Show simple item record

dc.contributor.advisorGöldere, Selçuk
dc.contributor.authorBilaloğlu, Güleycan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:59:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:59:31Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437041
dc.description.abstractBahar Ayini'nin 1913'te çıkış sürecine temel hazırlayan unsurları (Bahar Ayini ritüelleri, Modernizm Akımı) inceleyerek; tarihte sansasyonel ve yenilikçi bir yer kazanan eserin ilk sahnelenişinden, diğer iki ünlü ve önemli koreografın yorumlamalarına uzanan bir çalışma hedeflenmiştir. Besteci ve koreografların yaşam öykülerini paylaşarak sanat hayatlarındaki tarz ve duruşları ışığında, yarattıkları Bahar Ayini eseri yorumları anlamaya çalışılmıştır. Her bir yorumcunun özgün değerlendirmelerine hürmet ederek inceleme sonuçlandırılmıştır.Anahtar Sözcükler Bahar Ayini, Igor Stravinski, Vaslav Nijinski, Maurice Bejart, Pina Bausch, Nicholas Roerich, Modernizm, Ritüel
dc.description.abstractThis study aims to examine the elements that were influential in the creation of the Rite of Spring (such as Modernism and Spring Rituals) in 1913 along with an understanding of the Rite of Spring as a sensational and pathbreaking piece from its first production to the later interpretations by two other important choreographs.In light of the styles and principles of the composer's and the choreographs' artistic lives, this study attempts to examine the interpretations of the Rite of Spring by sharing the life stories of these artists. This study conducts an analysis that is courteous to each unique interpretation of the piece.Key WordsRite of Spring, Igor Stravinski, Vaslav Nijinski, Maurice Bejart, Pina Bausch, Nicholas Roerich, Modernism, Ritüalsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBale ve Danstr_TR
dc.subjectBallet and Danceen_US
dc.titleStravinski`nin Bahar Ayini eserinin; Nijinski, Bejart ve Bausch yorumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe analyzes of three different versions of Stravinski's Rite of Spring
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBale Anasanat Dalı
dc.subject.ytmBahar Ayini
dc.subject.ytmStrawinsky, Igor
dc.subject.ytmBausch, Pina
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmNijinski, Vaslav
dc.subject.ytmBallet
dc.subject.ytmDance
dc.subject.ytmChoreography
dc.subject.ytmBejart, Maurice
dc.identifier.yokid10079162
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407379
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess