T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ilkokul 4.sınıf görsel sanatlar ders programına kilden uygulamalarla katkılar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özçelik, Nermin, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İlkokul 4.Sınıf Görsel Sanatlar Ders Programına Kilden Uygulamalarla Katkılar,Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2015.Bu araştırma tezi; MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının, Temel Eğitim Genel Müdürlüğünden alınan 24/09/2013 tarihli İlköğretim Kurumları (İlkokul ve Ortaokul) Görsel Sanatlar Dersi (1-8. Sınıflar) müfredatına göre hazırlanan program doğrultusunda 4.sınıf öğrencilerine yöneliktir.Bu araştırmada, sanatsal yaratıcılık, görsel algıya katkı ve derslerdeki başarıyı desteklemek amacıyla önemli bir malzeme olarak görülmesi gereken kil ile, 4.sınıf öğrenci gurubuna yüzey ve form uygulamaları yaptırılarak kilin işlevselliği kanıtlanmaya ve alınan sonuçlarla da gösterilmeye çalışılmıştır. Sanat eğitiminin okul öncesinden başladığı düşünüldüğünde ilkokul düzeyinde sanat eğitimi araç gereçlerinin yeterince kullanılmadığı, eğitime katılmadığı halen gözlemlenmektedir.Devlet okullarında üç boyutlu düşünme becerisini kazandırabilecek ve diğer derslerdeki bilgi ve becerileri pekiştirebilecek bir araç olarak seramik sanatının ana malzemesi olan kilin yaygın olarak kullandırılabileceği ve öğrencilerin (çoklu zeka ) gelişiminde önemli bir araç olabileceği bu çalışmada vurgulanmıştır.Anahtar SözcüklerMEB Görsel Sanatlar 4.sınıf Müfredatı, Kil, Seramik, Sanat Eğitimi, Sanat Özçelik, Nermin. Contributions With Clay Appplications to Curriculum of Turkish Republic Ministry of National Education, Primary School, 4th Grade's Class Visual Art, Master of Fine Arts, Ankara, 2015.This research thesis; aimed for 4th grade students has been in line with the program that is prepared accordingly to the curriculum,which is belong to the Ministry of National Education Head Counsil of Education and Morality's General Directorate of Basic Education, dated 24/09/2013,of the Primary Education Institutions (primary and secondary school ) visual arts class ( 1-8 th grades )In this research; the aim is to prove that significiancy of the clay's contributions to artistic creativity, vision perceptions and school success with result of student's surface and form applications. When it is considered; art education starts preschool ,it is observed art education materials are not enough used and joined to education at the level of primary school.It is emphasized in this paper; clay which is main material of ceramic art , can be used commanly as a important tool to bringing skill of three dimension thinking and growing multiple intelligence of students in public schools.Key WordsTurkish Republic Ministry of National Education Visual Arts 4th Grade's Curriculum,Clay, Ceramics, Art Education, Art
Collections