Sanatta günah ve arınma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk bu dünyaya masum, günahsız olarak geliyor. Günah kavramını naif, bilinçsiz hareketlerden, amellerden, kendi deneyimlerinden öğreniyor. Günah bütün sosyal topluluklarda farklı, ama temelde evrenseldir. Ancak bu dünyadan, hayattan günahsız, günaha bulaşmadan, arınmış, temizlenmiş olarak ayrılıyor mu? Bu kendi kararına bağlıdır. İnsanın hür iradesi vardır ve her insan kendi eylemlerinden sorumludur. Arınma bir süreçtir. Insan yaşlanınca genellikle çocuk gibi oluyor, çocuklaşıyor, saf duyguya dönüyor. Sanatçının kendisi de böyledir; fikirleri, düşünceleri, sanat eserleri de zamanla netleşiyorlar, arınıyor.Günah çekici ve caziptir ama onun varlığından, gerçekliğinden kurtulmak zordur. Vicdan azabı bazı insanlara bir ömür boyu eşlik eder. Bu nedenle, ruhu sakinleştirmek için insan toplulukları çeşitli yöntemler ile, aletler ile, kutsal yerler oluşturup, ritüellerle vicdani günahlarından kurtulmak isterler.Bu araştırmada öncellikle çeşitli dinlerin temelde aynı olan; en büyük günahlardan arınmada kullandıkları aletler; arınma yerleri ve gelenekler vurgulanmıştır.Bu süre zarfında oluşturulan eserlerdeki, temel evrensel felsefi düşünceler, dini ve sanatsal sembollerdir. Ancak bunlar çoğuncalı zamanımızdaki toplumsal sorunlara reaksiyon, tepki olarak ortaya çıkarlar. Bu çalışmada özellikle seçilen sanatçılar ve onların eserleri Doğu- Batı perspektifi içinde ele alınan konuya açıklık getirmektedir. Yapılan uygulamalar, seçilen örnek sanatçıların çalışmalarıyla ve diğer esin kaynaklarıyla desteklenmektedir.Bu çalışma temel olarak 3 Bölümden oluşmaktadır.1. Bölümde ele alınan konunun temel kavramları ve tarihsel süreci insanlık tarihi vegelişimi çerçevesinde ele alınmıştır.2. Bölümde konu sanatın gelişimi ve ağırlıklı olarak çağdaş sanattakı örnekleriirdelenerek ortaya koyulmuştur.3. Bölüm uygulamaların çikiş noktaları esinlenmeleri ve açıklamaları üzerine kurulmuşolup, ve araştırma ve uygulamalar sürecinde elde edilen çıkarımlar ortaya koyulmuştur.Anahtar Sözçükler:Günah, Arınma, Kurban, Heykel, Sanat, Din, Arınma objeleri, Göç, Çağdaş Sanat Child has born to the World 'sinless'. He learns 'what sin is' through his own pure, naive actions, deeds, experiences. The 'definition of sin' depends on each society, social community, but it is mostly Universal. To pass away from this life as a sinner or being purified before mostly depends on personal decisions. Human got his 'own free will', so he has to take responsibility for his actions. Purification is a process. Usually as human is getting older his mind makes selection, he is loosing his memory- it's said to return back to pureness and simplicity of a child. As time and ages passes by the artist's all lifelong experiences also used to be focused into his most important and habitual shapes, forms and contents of artistic thoughts. Sin is attractive, it's easy to commit but not to get rid of it. The remorse can follow us in all our life. To help the deliverance of sin human societies have different kind of methods, ritual ceremonies, sacred spaces, tools, actions, rhythms, music and movements. In the present Research the parallel similarities and differences of various religions and philosophical backgrounds, and their direct effect on Art- has been analyzed. The artworks of the research in the topic of „Sin and Purification in Art` has been based on personally selected 'purifying' objects, appearing mostly equivalent in all kind of religion. The represented artists give us different approach of Eastern and Western view of art. The PhD. Thesis contains 3 Chapters: 1.Introduction: General view of Sin in theology, philosophy; backed up with 'Purifying places and Objects' 2.Body: The Sin and Purification in Art from the beginning till todays Contemporary Art3. Images and explanations/ Selected examples, Artworks of research in the topic of„Sin and Purification in Art`Key words: Sin, Purification, Sacrify, Sculpture, Art, Religion, Purifying objects,Exodus, Contemporary Art
Collections