Üç boyutlu (3B) kinetik tipografi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknolojiler özellikle bilgisayar teknolojileri, tipografinin her geçen gün gelişmesinde, değişmesinde ve farklılaşmasında yeni olanaklar sunmaktadır. Bu tez kapsamında tipografinin yeni alanlarından olan üç boyutlu kinetik tipografi incelenmiştir. 2000 sonrası tasarımlar yeni medyaya (dizüstü bilgisayarlar, tablet ve cep telefonlarına) yönelik değişken ve sürdürülebilir bir anlayışla yapılmaktadır. Gelinen bu aşamada; yaygınlaşmaya başlayan kinetik tipografi uygulamalarının üç boyutlu bir çoklu ortam (multimedia) ürünü olarak nasıl tasarlandığının ve üretildiğinin incelenmesi, günün ve geleceğin iletişim beklentilerini görsel tasarımlarla karşılamaya yönelik bir çaba için gereklidir. Ayrıca bu konuda literatür'de olan eksiklik, konunun incenlenmesinin bir diğer gerekliliğidir. `Üç Boyutlu (3B) Kinetik Tipografi ve Bir Uygulama` başlıklı bu çalışmanın birinci bölümünde, Tipografi ve Üç boyut kavramı ele alınmıştır. Tipografi ve üç boyutun tarihsel gelişimi, üç boyutlu tipografi kullanım alanları ve yazılımları araştırılmıştır.İkinci bölümünde, üç boyutlu kinetik tipografinin kullanım alanları -sinema, televizyon ve sayısal ortamlar- üzerinde durulmuş ve geliştirme süreçleri üç boyutlu yazı, renk, hareket ve ses bağlamında incelenmiştir.Çalışmanın üçüncü bölümünde, festival tanıtımı, reklam filmleri, logo canlandırmaları, ve televizyon yayıncılığından önemli örnekler, üç boyutlu kinetik tipografi uygulamaları grafik tasarım açısından irdelenmiştir. Uygulama çalışmasında ise üç boyutlu kinetik tipografinin kullanım alanları arasında önemli bir yer tutan festival tanıtımı için tasarımlar yapılmıştır. Bu bağlamda bir tipografi festivali kurgulanmış, ileride gerçekleştirilmesi düşünülen bir tipografi festivali için tanıtım videosu tasarlanmıştır. Tipografi Festivali Ankara (Type Festival Ankara) `TFA` için 4 dakika 15 saniyelik bir tanıtım videosu tasarlanmıştır. Bu videonun yapım süreci incelenmiş, bilgiler ve önermeler tartışılmıştır. Ayrıca festival için logo tasarımı, afiş tasarımları ve tamamlayıcı tasarım ürünleri (web arayüz tasarımı, isimlik, çanta, davet mektubu, rozet v.b) hazırlanmıştır.Sonuç bölümünde, elde edilen veriler ve çıkarımlar ışığında bu çalışma ile yapılan ve daha neler yapılabileceği ortaya konmuştur. Anahtar Sözcükler Üç Boyut, Kinetik Tipografi, Hareket, Video, Grafik Tasarım, Görsel İletişim Tasarımı, Canlandırma (Animasyon), Televizyon, Sinema. Developing technologies, especially computer technologies offer new possibilities for differentiation and change in development of typography in each day. In this thesis, as a one of the new areas of typography, three-dimensional kinetic typography, has been examined. After 2000 designs to new media (laptops, tablets and mobiles) are maintained in a variable and sustainable manner. Upon this stage; it is necessary to examine a three-dimensional kinetic typography multimedia applications are necessary to understand how the product is designed and manufactured to meet the day and the future expectations of communication. In addition, the lack of literature on this topic is another necessity for examining the issue.In the first part of a study entitled `Three Dimensional (3D) Kinetic Typography and an Application` typography and three dimensions concept is discussed. The historical development of typography and three-dimensional, three-dimensional typography usage and software have been investigated.In the second part, usage area of three-dimensional kinetic typography - cinema, television, digital media- have been stressed and developping processes have been examined in three-dimensional text, color, movement and sound concept. In the third part, festival promotion, advertisement films, animating logos, and important examples of television broadcasting, three-dimensional kinetic typography are discussed in terms of graphic design applications.In the application study, promotion festivals which have an important place among the usage areas of three-dimensional kinetic typography have been designed. In this context, a fictional festival typography and promotional video have been desingned for a festival considered for future implementation. For Typography Festival Ankara (Ankara Type Festival) `TFA` a promotional video for 4 minutes 15 seconds has been designed. The processus of this video has been examined, information and proposals has been discussed. In addition that, for the festival logo design, poster design, and complementary design products (web interface design, tag, bag, invitation letters, badges, etc,) have been prepared.In conclusion, the data and conclusions obtained with this study besides what can be done with the light of this study have been demonstrated.Key WordsThree Dimensional, Kinetic Typography, Motion, Video, Graphic Design. Visual Communication Design, Animation, Television, Cinema.
Collections