Okul öncesi eğitiminde Orff-Schulwerk yaklaşımının bale alanında eğitime, icracılık ve yaratıcılığa olası olumlu yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul öncesi eğitiminde uygulanabilecek Orff-Schulwerk hareket ve müzik eğitiminin, Bale Sanatında eğitime, devamında icracılığa ve koreografi alanında sağlayabileceği faydalar tespit edilip, değerlendirilmiş; araştırma sürecinde ortaya çıkan Orff eğitmeni ve Bale eğitmeni arasındaki farklı duruş ise ayrıca belirtilmiştir.Çalışmanın 1'inci bölümünde Carl Orff'un hayatı, Orff-Schulwerk'in Türkçe'deki tanımı, bu yaklaşımın ortaya çıkış aşamalarında Orff' un etkilendiği kişiler ve bu etkileşim sonucunda kurulan `Güntherschule` okulu üzerinde durulmuştur. 2'nci bölümde Orff-Schulwerk hakkında genel bilgi, `elementer`e verilen önem ve uygulamalarda kullanılan Orff-Schulwerk bileşenlerine yer verilirken, 3'üncü bölümde ise Orff-Schulwerk'in öğretim aşamalarına değinilmiştir. 4'üncü bölümde Klasik Balenin genel tanımı yapılmış, devamında Orff-Schulwerk yaklaşımının Klasik Bale sanatının eğitim, icracılık ve yaratıcılık aşamalarında örtüşebileceği noktalar, altı ayrı alt başlıkla değerlendirilmiştir. 5'inci bölümde ise araştırma sırasında ortaya çıkan eğitimciler arasındaki rol farklılığı belirtilmiştir. Ayrıca; Ankara Devlet Opera ve Balesi Çocuk Balesi Bölümü Kurs Başkanı ve Bale Sanatçısı Emine Ömür Uyanık'ın, çocuklarda klasik bale eğitimi öncesi Orff-Schulwerk yaklaşımından faydalanması sebebiyle, tez içeriğinde ele alınan konular kapsamında, deneyimlerinden yararlanmak amaçlı kendisiyle yapılan söyleşiye, 6'ncı bölümde yer verilmiştir. 6 bölümde aktarılan bilgiler ışığında yapılan değerlendirmeler ve öneriler, sonuç bölümünde sunulmuştur.Anahtar SözcüklerKlasik Bale, Orff-Schulwerk, Dans, Ritim, Özgüven, Yaratıcılık, Okul Öncesi In this study, the benefits of the Orff-Schulwerk approach for movement and music are identified and reviewed for Ballet training, development of virtuosity and choreography, at the level of pre-school training. Distinctions between the Orff teacher and the Ballet teacher are further elaborated in the research.In the first part of the study, a biography of Carl Orff, a definition of the Orff-Schulwerk approach in Turkish are provided and the `Güntherschule` school as a result of Orff's interactions with his influences are discussed. The second part, provides general information and components of the Orff-Schulwerk approach, with its emphasis on the elementary. In the third part, stages in training are elaborated on. The fourth part introduces Classical Ballet, and explores the overlaps between the stages of training, virtuosity and creativity of this field and the Orff-Schulwerk approach under six subtopics. The fifth part identifies the role differences among teachers. An interview with Directorate General of Ankara State Opera and Ballet Child Ballet Course Master and Ballet Artist Emine Ömür Uyanık is provided in the sixth part, regarding her practical experiences with the Orff-Schulwerk approach in pre-school Ballet training. The conclusion part discusses reviews and suggestions based on research findings.Key WordsClassical Ballet, Orff-Schulwerk, Dance, Rhythm, Self-confidence, Creativity,Pre-school
Collections