Yeniden işlevlendirilen kamusal bir mekânın markalaşma süreci ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, artık hizmet veremeyecek duruma gelen kamusal mekânlar dönüştürülerek farklı bir işlevle hizmet sunmaya devam etmektedir. Yeniden işlevlendirilen bu mekânların görsel kimliklerini ifade edebilmek için kurumsal kimliğin yanı sıra mobil arayüzler, interaktif tasarımlar, kiosk tasarımları, yönlendirme tasarımları ve sosyal medya ortamları için tasarımlara da ihtiyaç duydukları görülmektedir. `Mekânı markalaştırma`, grafik tasarımı da kapsayan disiplinler arası bir tasarım sürecini gerektirmektedir. Yeniden işlevlendirilen mekânlar için de bu süreç gün geçtikçe daha gerekli bir hal almaktadır. Çünkü uzun süren restorasyon çalışmaları sonrasında kendini hedef kitleye hatırlatmak isteyen kurumların, `geçmişe saygı` ilkesi ile oluşturulmuş markalaşma çalışmalarına ihtiyacı olacaktır.Tezin birinci bölümünde markanın ve markalaşmanın önemine, markalaştırmanın tasarım ile ilişkisine ve markalaşma sürecinde kullanılan temel kavramlara yer verilmiştir. İkinci bölümde mekânın tanımı, küreselleşme sürecindeki yeri, markalaşma ile ilişkisi ve mekânın markalaşma sürecinde yararlanılan tasarım ögeleri yer almaktadır. Dünyadan ve Türkiye'den markalaşmış bazı mekânlara görsel kimlik uygulamaları ile birlikte yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, kamusal mekânın tanımına, önemine ve yeniden işlevlendirilen kamusal mekânlardan örneklere yer verilmiştir. Bu mekânların markalaştırılması sürecinde kullanılan görsel tasarım elemanları örneklerle açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ise 2013 yılında Çanakkale Tarihi Er Hamamı'ndan dönüştürülen Çanakkale Seramik Müzesi üzerinden görsel markalaşma önerilerine yer verilmiştir.Anahtar Sözcükler: Yeniden İşlevlendirme, Kamusal Mekân, Mekânın Markalaştırılması, Kurumsal Kimlik, Markalaştırma Nowadays, public spaces that are unable to serve longer continue to serve in a different function by converting. They need mobile interfaces, interactive designs, kiosk designs, wayfinding designs and designs for social media besides corporate identity in order to point out visual identity of these refunctioned places. 'Branding the place' requires an interdisciplinary design process including graphic design as well. Day by day, this process also becomes more necessary for the refunctioned places. Because, after long time restoration works, institutions that would like to remind himself to the audience will need the branding that was created with the principle of 'respect for the past'. The first part of the thesis includes the importance of brand and branding, the relation between brandization and design and basic concepts used in branding process. In the second part, definition of the space, its place in globalization process, its relationship with branding and design elements utilized in branding process of the place is located. Some branded places from the world and Turkey are included with visual identity applications. The third section includes definition and importance of public space and examples of refunctioned public spaces. Visual design elements used in branding process of these places are explained with examples. In the fourth section, visual branding recommendations have given through Canakkale Ceramics Museum which is converted from Canakkale Historic Soldier Bath. Keywords: Refunctioning, Public Space, Branding the Places, Corporate Identity, Brandization
Collections