Deneyimlenen `eski`nin somut birer dokunum yüzeylerine dönüştürülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişten günümüze doğaya alternatif olarak gözüken tüm tasarımlar yaratma edimi ile somutlaşırken, insanın doğa varlığına insani bir katkısı olarak da görülebilir. Teknik dünyası, en ilkel aletlerden, araç ve gereçlerden bugün en yetkin makinelere, bilgisayarlara, cep telefonlarına kadar uzanan geniş ve zengin bir tasarımlar dünyasını oluşturur. Diğer canlılar, doğa varlığını, aynen benimsedikleri, ona uyum sağladıkları halde, insan bununla yetinmeyip, doğaya insani bir dünya katar. Temelde insandan yola çıkarak, sanatın sınırları içerisinde incelenecek olunan en geniş anlamında sanat ürünleri dünyası, süreklilik kazanmış bir varlık dünyası olarak gözükmektedir. İlk insandan 18. ve 19. Yüzyıllara gelindiğinde tasarım modelleri tarihsellik içerisinde insan olanın edindiği deneyimlerle değişim göstererek, yerini insanın varoluşu üstüne geliştirdiği tasarım modellerine bırakır. Bu tasarım modellerinin ürünü bu gün makine ve endüstridir. Raporun I. Bölümünde insanın evrim sürecinde edinmiş olduğu dış dünya ile olan somut ve fiziksel ilişkisinin zamanla yeni olanla yeniden biçimlenişi araştırılmıştır.Her dönemin değişen algısıyla birlikte bu bağlamda dış dünya ile kurulacak ilişkilerin de değişime uğraması, kurulan bu yeni ilişkilerin yeniden ele alınmasını gerekli kılar. Gösterilen reflekslerin nedenlerinin saptanması ve çözüm arayışında kullanılması gereken anahtarlar raporun II. Bölümünde incelenmiştir.Anahtar SözcüklerKültür, Sanat, Heykel, Yabancılaşma, Kütle, Yüzey, Birey, Toplum, Soyutlama, Eski, Deneyim. Whilst every design that seems to be an alternative to the nature, materializes with the act of creation, it can be seen as a humanistic contribution of human, to the existence of the nature. The technical world includes a wide and rich realm of designs ranging from the most primitive instruments, tools and materials to the most effective machineries, computers and cell phones. As other living beings embrace the existence of the nature and adapt to it, the human being does not confine itself and adds humaneness to the nature. The set of artworks fundamentally derived from humanity in its broader sense in the context of art seems to be a continuous presence. Chronologically design models converts with experience from human needs to designs developed for human existence. Today the product of these design models is machine and industry. The first part of this report investigates the tangible and physical relation of human with the outside world during its evolution and the reformation of this relation with the new.In this context, the transformation of the relations with the outside world in correlation with the ever changing perception of every era requires the reconsideration of these new relations. The key issues used in the determination of the causes of the reactions and the quest of resolution are analyzed in the second part of the report.KeywordsCulture, Art, Sculpture, Alienation, Mass, Surface, Individual, Society, Abstraction, Old, Experience.
Collections