Anıların biçimsel ve düşünsel dönüşümü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anıların görsel imge olarak en uygun nasıl dönüştürülebileceği bu tezin temel problemi olmuştur. Anı-bellek kavramının Antik Çağdan Modern Çağa süregelen tarihsel ve sanatsal gelişimi ve sanat akımlarına olan etkileri incelenmiştir. Çoğu akımların öncüsü olan sanatçılar, filozofların anı-bellek anlayışlarından yola çıkarak, objelerin zaman ve uzam içerisindeki yerlerini yeniden biçimlendirmişlerdir.İncelenen sanatçılar doğrudan tanık oldukları ya da yakınlarından duydukları savaş anılarını değişik tekniklerle görsel eserlere dönüştürmüşlerdir. Onların ürettiği görseller toplumun hem sanat hem de savaş algısının değişmesine yol açmıştır.Uygulamalarda anı-bellek felsefe görüşlerinden yola çıkarak, aktarılan kişisel savaş anıları simgelerle biçimlendirilmiştir. Figüratif anlatımların dışında her simge parçalara bölünmüş, ana parçaya uyum sağlayacak teknikler denenmiştir.Anıların kişiye özel derin anlamını verebilmek için birden çok tekniği bir arada kullanma gerekliliği duyulmuştur. Aktarılan anıların duygusal yükü sanatsal çalışmaları aşan boyutlardadır.Anahtar SözcüklerAnı-Bellek, Savaş, Mühür, Resim, İmge, Sanat. The main concern of this thesis is the exploration of methods for transforming memories into visual arts. The historical development of the concept of memory from ancient to modern times and its impact on art movements is presented. Artists who were influenced by the philosophical concepts of memory, pioneered new art movements by transforming the placement of objects in time and space.Artists who witnessed war from the frontlines or were the recipients of stories told by relatives, tried a multitude of techniques to transform memories into visual art. These works have been influential in the shaping of modern society's perception of war and art.In this work, philosophical concepts of memory inspire the transformation of personal memories of war by means of symbolic abstraction and mixed media techniques. Excluding figurative works, all symbols were fragmented. Techniques which would preserve the integrity of the main components were sought through experimentation. In order to emphasise the deeply personal aspects of memories of war, several techniques had to be employed simultaneously. The emotional burden of these memories outweighs the intensity of the art works presented here.Key WordsMemory, War, Seal, Painting, İmage, Art
Collections