Kurumsal kimlik tasarımında ilkeler, öğeler ve sorunlar başlıklı bir kitap uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal Tasarım kavramı temelinde görsel-işitsel iletişim aracılığıyla çok yönlübir görsel kimlik yaratma çabasına dayanır. Yapılan çalışmanın amacı, kurumlarıntarihsel, kültürel ve coğrafi kimliklerini, kuruluş amaçlarını, hedeflerini, ürün vehizmetlerini, sektördeki konumlarını, etkili oranda çabayı sarf ederek, en kısa veen etkili biçimde hedef kitleye aktarmaktır.Kurumsal tasarım, şirket kültürünün vazgeçilmez bir parçasıdır. Kurumsal tasarım,görsel alanda şirket kimliğini çevreye yansıtan en önemli bütünleyici tasarımdır.Şirket kimliği, kurumsal yönden ne kadar algılanabilir şekilde tasarlanırsa, hedefkitle tarafından aynı kolaylıkla kabul edilecektir.Görsel tasarımlar, rekabet ortamında şirketin farkını ortaya koymakta en önemlirolü oynar. Burada söz konusu durum kurumsal kimliğin pazardaki yerini almasıdır.Elinizdeki tezin konusu, kurumsal tasarımın yapıları, ilkeleri; uygulama alanınaaktarılma süreci ve sonuçlarıdır. Bu konuları kendi kavramsal çerçevesinde düzenlemekamacıyla; elinizdeki çalışma üç bölümde işlenmiştir.Birinci bölümde; Kurumsal kimlik ve şirket yapısına uygulanması, Kurumsal kimlikve üç temel alanı, Kurumsal davranış ve yaşanan şirket felsefesi, Kurumsalİletişim ve şirket iletişimi, Kurumsal tasarımın hikayesi anlatılmıştır.İkinci bölümde; Kurumsal tasarımın temel etmenleri olan; Kurumsal logo, Kurumsaltipografi, Kurumsal tonalite, Kurumsal renk, Kurumsal ağ (ızgara) işlenmiştir.Üçüncü bölümde; Türkiye Cumhuriyet dönemi grafik tasarım sanatı ve kurumsalkimlik ele alınmıştır.Uygulama analizi olarak; T.C. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu için üç ayrıLogo çalışması ile kurumsal kimlik tasarımı yapılmıştır.Bu tez ile okuyuculara kurumsal tasarımla ilgili geniş çaplı bilgi aktarmak vekurumsal tasarımın şirketler için gerekliliğini açıklamak amaçlanmıştır. Tarihselesaslar ve teorik ilkelerin yardımıyla, kurumsal tasarımın farklı öğeleri örneklerleaçıklanıp analizi yapılarak kurumsal tasarımı koruma olanakları anlatılmıştır.Anahtar SözcüklerKurumsal Kimlik, Kurumsal Davranış, Kurumsal tasarım, Grafik Tasarım The concept of Corporate Identity is based on the objective of creating a versatilevisual identity via. audio-visual communication. The goal of this research is torelay the historical, cultural and geographical identities of corporate entities; theirpurpose of foundation, goals, products and services, their level in the field mostaccurately and effectively.Corporate identity is an elementary cornerstone of the corporate culture. Thisiden-tity is single handedly the most important element that reflects the value ofa corporate entity. The more clear and effective the corporate identity, the betterthe reception from the public.The visual aspects of this identity is the most important element that createsshifts in competition. The visual identity have a catalytic effect in the placement ofthe com-pany in visceral competition. This book consists of the subjects such asthe elements of corporate identity design; the process and the results. In order toidentify these concepts, the book is divided into three sections.This thesis also aims to inform audiences the need of proper corporate identitydesign in painstaking detail. The issues regarding corporate identity design arelaid out in different manners through historical basis and theoretical framework,and within this thesis these issues are addressed in three sections.In the first chapter we see; the ways to apply corporate identity to the structure ofthe corporations, corporate identity and it's three main fields, corporate communicationand the history of corporate design.In the second chapter we evaluate the basic principles of corporate design; thecor-porate logo, typography, tonality, colours and the grid.In the third chapter, we focus on graphics arts in the Republic era, graphic designand the corporate identity.The subject matter of applied analysis were supported with three different corporateidentities for the Department of Information and Communication Technologies.This thesis aims to inform the reader regarding the necessities of corporate identitiesand provides wide in scope information. With the help of historical foundationsand theoretical principles, it is aimed to analyse the corporate identity withvarying examp-les and to preserve the qualities that make up corporate identities.KeywordsCorporate Identity, Corporate Behaviour, Corporate Design, Graphic Design
Collections