Fantastik romanlarda ``anti-kahraman`` karakterlerin incelenmesi ve J.R.R. Tolkien`in ``Silmarillion eseri için tanıtım çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fantastik romanların kökeni, mitolojik anlatılar ve halk hikayelerinden geçmektedir. Fantezi edebiyatın öneminin vurgulanması için ise mitolojinin ve halk hikayelerinin öneminden bahsetmek gerekmektedir. Bu hikayeler temelde insanın güdüleri, korkuları ve toplum olma bilinci etrafında şekillenmiş görülmektedirler. Mitolojik hikayeler sosyal hayatı düzenlemenin yanı sıra bilinç altını örneklemek gibi görevler üstlenirler. Bu bilinç altının bir göstergesi olarak incelendiğinde ise psikologlar tarafından da irdelenmiş olan geçiş törenlerini görmekteyiz. Geçiş törenleri gibi birçok unsur mitolojinin insan hayatı için önemini vurgulamaktadır. Günümüz şartlarında birçok farklı nedenle mitoloji görevini yerine getirememektir. Mitolojinin üstlendiği rolü ise Fantastik romanlar, filmler ve oyunlar yerine getirmektedir. Fantastik ögeler içeren bu yapımların, kişinin günün sorunlarından kurtulup rahatlamasından, kendine ayna tutarak sorunlarını görebilmesine kadar birçok faydası bulunmaktadır. Bu eserler aydınlanma döneminden beri insan hayatında yer almasına rağmen 2000'li yılların başından beri birçok sektörde rakiplerini geride bırakmaktadır. Romanların en önemli ögelerinden birisi de karakterleridir. Bu karakterler klasik kahramanlar, Anti-kahramanlar ve kötüler olarak incelenebilirler. Klasik kahramanlar ve Kötü kahramanların yanında yeni bir kavram olan anti-kahramanlar hikaye işleyişi içerinde fazlaca yer bulmaktadırlar. Anti-kahramanlar günümüzde yapımların baş karakteri olarak da görülebilmektedir. 2016'yılında izleyici ile buluşmuş olan Batman Süperman'e karşı filminde olduğu gibi iyi olduğu bilinen karakterlerin ise hatalar yaparak anti-kahraman sınırları içerisine çekilebildiğini görmekteyiz. Bu da bu tip karakterlerin başarısının yapım şirketleri tarafından algılanmış olduğunu gösterebilir.Fantastik ögeler içeren yapımlar 2000'li yılların başından bu yana tüketiciler tarafından fazlaca ilgi görmektedir. Gerek dizi, film endüstrileri, gerek oyun veya edebi eserler olsun tüketicinin ilgisini fazlaca çekmektedir. Bu da beraberinde büyük bütçeli yapımların artmasını getirmektedir. Büyük bütçeli yapımların temel sorunu ise o bütçenin kâr olarak geri dönüşünün önemidir. Bu tez çalışmasında, bu sorunun pazarlama ilkelerine göre nasıl çözüleceği ile ilgili geliştirilen bir çözüm üretilmesi üzerinde durulmuştur.Bu tez çalışmasında tüketiciye yakın olan özelliklerde olan karakterlerin pazarlamaya etkisinin pozitif olduğu fikrinden yola çıkarak anti-kahramanlar üzerinden yapılan bir tanıtım çalışmasının üzerinde durulmuştur. Bu çalışma için seçilen Tolkien'in Silmarillion kitabı içinden seçilen anti-kahramanlar ve kötü kahramanların görselleştirmeleri yapılmış, durağan bir afiş haline getirilmiştir.Anahtar SözcüklerAnti-kahraman, fantezi, fantastik, mitoloji, törenler, inisiyasyon, tanıtım çalışması, grafik tasarım,karakter tasarımı, Feanor, Boromir, Snape, Raistlin, Jaime Lannister, Turin Turambar, Melkor,Silmarillion, Gothmog, Ancalagon, Tolkien, Silmarillion The origin of the fantastic novels comes from mythologic narrations and folktales. Importance of folktales should be mentioned in order to underline the importance of fantasy litterature. People's instincts, fears and public consciousness are seen in the core of these tales. Mythologic tales has several roles such as exemplifying to the subconscious besides regulating the social life. When we analyze it as a reflection of subconscious, we see the initiations which have been studied also by the psychologist. These factors In our conditions today, mythology cannot do its duty because of several reasons. Fantastic novels, films and games do mythology's role. These productions which includes fantastic elements, has benefits such as relaxing by escape from daily problems or mirror themselves. Although these works have taken a place in people's life since age of enlightenment, it has been well away in the industry since the beginning of 2000s. One of the most important elements of the novels is the characters. These characters can be observed as classical heros, anti-heros and villians. Anti-heros which is a new concept besides villians and classical heros, take large places in the process of the story. Nowadays anti-heros can be seen as main character in a production. As in the `Batman Vs Superman` movie in 2016, even the well-known good characters can be taken into anti-hero borders by making mistakes. It proves that, the succes of this kind of characters has been percieved by the production companies. Since the beginning of 2000s, productions which include fantastic elements attract considerable attention by the consumers. Not only in film and series indusrty but also in games or litterature, these kind of productions draw a great interest. This leads to an increase in the number of big-budget productions together. The main problem of large budget is the importance of making it return to profit in the budget. In this study, a solution developed by marketing principles about how to resolve this problem have been focused on. In this study, based on the idea that the positive effects of marketing the characters, which is close to the consumer, focused on the promotion of a study on anti-hero. For this study, an animated banner series has been designed by visualizing anti-hero characters which has been chosen from Tolkien's Silmarillion book and villians.Key WordsAnti-hero, fantasy, initiation, promotional activity, graphic design, character design, Feanor,Boromir, Snape, Raistlin, Jaime Lannister, Turin Turambar, Melkor, Silmarillion, Gothmog,Ancalagon, Tolkien, Silmarillion
Collections