Modest Mussorgsky`nin bir Sergiden Tablolar başlıklı eserinin İlk Promenade ve Gnomus bölümlerinin Maurice Ravel orkestrasyonundaki orkestralama tekniklerinin incelenmesi`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rus besteci Modest Musorgski'nin arkadaşı Rus ressam ve mimar Viktor Hartmann'ın eserlerinden oluşan sergisinden etkilenerek ulusalcı kimliği ile piyano için bestelediği ve solo piyano repertuvarının en önemli eserlerinden biri sayılan Bir Sergiden Tablolar, Fransız besteci Maurice Ravel tarafından izlenimci bir tarzda ele alınarak orkestra için uyarlanmıştır. Eser bu uyarlama ile bu defa da orkestra repertuvarının en önemli eserleri arasında yer almıştır. Bu çalışmada eserin Promenade (İlk) ve Gnomus bölümleri ele alınarak, piyanodan orkestraya uyarlama teknikleri izlenimci müzik ve orkestrasyon teknikleri doğrultusunda incelenmiştir. Çalışma içerisinde ilk olarak her iki bestecinin hayatları ile müzikal kişilik özelliklerine değinilmiştir. Konunun çok kaynaktan beslenen yapısının daha iyi anlaşılabilmesi için dönemin genel orkestra yapıları ve gelişimleri, orkestrasyonun anlayışı ve piyano eserlerinin orkestrasyon teknikleri ve problemlerine eser ile bağlantılı olarak yer verilmiş, müzik dünyasını derinden etkileyen izlenimcilik akımı açıklanmış, müziğe yaptığı etkilerle birlikte izlenimci orkestrasyon özellikleri incelenmiş, esere temel teşkil eden resimlerden dolayı ressam Hartmann'ın hayatıyla birlikte Bir Sergiden Tablolar adlı eserin genel hatlarına değinilerek, eserin Promenade (ilk) ve Gnomus bölümlerinin detaylı form ile karakter analizlerine yer verilmiş ve bunlar doğrultusunda Ravel'in bu bölümler için yapmış olduğu orkestrasyon örnekler verilerek açıklanmıştır.Anahtar Sözcüklerİzlenimcilik, Musorgski, Ravel, Bir Sergiden Tablolar, Promenade, Gnomus Pictures At An Exhibition which is regarded as the most important work of solo piano repertoire, was composed with national identity for the piano by affected from an exhibition which consists works of a Russian artist and arthitect Victor Hartmann by a Russian composer Modest Mussorgsky. Pictures At An Exhibition is adapted for an orchestra by dealing with an impressionist style by a French composer Maurice Ravel. This work takes part in the most important works of orchestra repertoires. Technics of adaptation from the piano to orchestra are examined according to impressionist music and technics of orchestration by dealing with parts of Gnomus and Promenade (the first) in this work. In this work, firstly, both of two composer's lifes and characteristics of their musical personalities are mentioned. For understanding of structure which can be found in a lot of sources of subject better, general orchestra's structures and development of this period, comprehension of orchestration and orchestration technics and probems of the piano's works are given place related with this work, movement f impressionism which affets world of music deeply, is explained, besides effects on music, characteristics of impressionist orchestration are examined, besides an artist Hartmann's life because of is paintings which are basis of this work, by mentioning general characteristics of the work Pictures At An Exhibition, detailed forms and character analysis of Promenade (the first) and Gnomus parts are given places and in this direction, examples of orchestration which are made by Ravel for these parts, are explained.KeywordsImpressionism, Mussorgsky, Ravel, Pictures At An Exhibition, Promenade, Gnomus
Collections