Kinetik tipografi uygulamalarının üretim sorunları ve deneysel çalışmalar: Yeşilçam diyaloglarının tipografik temelde canlandırma yöntemiyle hareketlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kinetik Tipografi Uygulamalarının Üretim Sorunları Ve Deneysel Çalışmalar: YeşilçamDiyaloglarının Tipografik Temelde Canlandırma Yöntemiyle Haraketlendirilmesi` konubaşlıklı tez çalışmasının amacı ulusal literatürde araştırmacılara ve uygulayıcılara yolgösterecek bir kaynak oluşturmaktır. Bununla birlikte kinetik tipografi üretimsorunlarının araştırılması ve geliştirme süreçlerinin incelenmesidir. Ayrıca kültürümüzeait eserlerin yeni medya araçlarıyla yeniden canlandırılmasını sağlamaktır.Tezin ilk bölümünde, tipografi tanımının ortaya çıkmasını sağlayan Gutenbergdöneminden başlayarak, tipografinin `kinetik` hale gelmeden önce bile hareketli olarakalgılanmasını sağlayan Fütürizm, Konstrüktivizm, Dadaizm gibi akımlar incelenmiş vekinetik tipografinin ortaya çıkışı açıklanmıştır.İkinci bölümde, kinetik tipografi başlığı altında kinetik tipografinin tanımı, gelişimi,uygulama alanları incelendikten sonra kinetik tipografi uygulaması yaparken hangisüreçlerden geçtiği ve ugulama sırasında karşılaşılacak sorunsallar ele alınmıştır. Eldeedilen veriler ışığında ulusal ve uluslararası çalışmalar arasından uygun bulunanörnekler incelenmiştir.Üçüncü bölüm, yapılan araştırmalardan yapılan çıkarımlar sonucunda yeşilçamsinemasından seçilen 3 farklı filmdeki diyalogların kinetik tipografi uygulamasındakiyapım aşamalarını içermektedir.Anahtar Sözcükler: Tipografi, Hareketli Grafikler, Kinetik Tipografi, Grafik Tasarım. This thesis -named `The Production Problems of Kinetic Typography and ExperimentalStudies: Animating Yeşilçam Dialogues on the Basis of Typography`- aims to searchfor the problems of kinetic typography production, examine development processesand form a resource in the national literature to the researchers and practitioners.Bununla birlikte kinetik tipografi üretim sorunlarının araştırılması ve geliştirmesüreçlerinin incelenmesidir. Besides, it is also aimed to animate our cultural works ofart through new media tools.In part one, the emergence of the term `kinetic typography` is examined starting fromGutenberg era and it is tried to understand the philosophies such as Futurizm,Constructivism, Dadaism etc. which let typography to be perceived as `kinetic` before itreally was.In part two, the definition, development and application fields of kinetic typographyhave been explained. Following it comes the processes through which a practitionergoes in and possible problems of the production of kynetic typography. Some selectednational and international works have been examined under the light of informatoncoming from national and international literature.In part three, it is given the production processes of kinetic typography applications thatinclude dialogues from three different Yeşilçam movies.Key Words: Typography, Motion Graphics, Kinetic Typography, Graphic Design.
Collections