Günümüz sanatı pratiklerinde mekan üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz Sanatı Pratiklerinde Mekan Üzerine Bir Uygulama adlı bu çalışma boşluk kavramı bünyesinde şekillenmiştir. Boşluk kavramı içeriğinde yoğun bir anlam bütünlüğüne sahiptir. İnsanları farklı birçok alanda düşünmeye yönlendirip, derinleştirir. İçerik olarak mimarlık, sanat, felsefe, psikoloji gibi disiplinlerle bütünleşik olarak algılanan boşluk kavramı; bilgi, bilinç, sezgi, beden, zaman, mekan, hız ve devinimi yoğun bir şekilde içinde bulundurmaktadır. Boşluk, farklı algılama biçimleri ve dönüşümleri ile sanat alanında önemli bir yere sahiptir. Sanatın algı yolu ile kavranmaya başlayan bir `süreç` ya da bir `mekân` kurgusu olduğu söylenebilir. Sanatçıların düşünsel boyutları genel olarak simgesel imgeler ışığında şekillenmektedir. Boşlukların dönüşümleri ile var ettikleri mekanlar sanatçının ve sanat eserinin kuşatıcısıdırlar. Sergileme alanları olmaksızın bir eser kendini tam anlamı ile ifade edemez. Bu yüzden de sanatçılar genel olarak mekan odaklı düşünme eğilimindedirler. Sanatın çeşitli alanları içinde seramiğin ses, boyut, algı ve ışık ile oluşturabileceği zenginliğin farklılık yaratmadaki etkinliği bu çalışmayı şekillendiren öznenin seramik form olması olarak açıklanabilir. Bu çalışmada amaçlanan günümüz sanatı bağlamında; enstalasyon, video ve farklı sanatsal disiplinlerle bir arada uygulamalar yapılarak, boşluk kavramının sanat, izleyici ve mekan ile olan ilişkisinin seramik form ile tasarlanan mekanın deneyimlenmesi ile yansıtılmasıdır. This theses which is called `An Application About Space In The Practicals Of Contemporary Art` shaped under the concept of the void. The concept of the void includes a lot of meaning. It directs people to think in many different areas and deepens them. The concept of void, which is perceived as integrated with disciplines such as architecture, art, philosophy, psychology contains; knowledge, consciousness, intuition, body, time, space, velocity and mobility. Void has an important place with its different forms of perception and transformations in the field of art. It can be said that art is a `process` or a `space` setup that has began to grasp by the way of perception. The intellectual dimensions of the artists generally shaped with the light of symbolic images. Spaces that have been created by the transformation of voids, are the surroundings of the artist and the work of art. A work of art couldn't express itself literally without exhibition spaces. Because of this, artists tend to think space oriented. The effectiveness of the richness that ceramic can create with sound, dimension, perception and light in various fields of art can be explained as the ceramic form of the subject that shapes this work. The aim of this study is to reflect the concept of the void in the concept of contemporary art by the experience of the space with the relation of art, the audience and the space that designed by the ceramic form by making applications with installation, video and different artistic disciplines.
Collections