Malatya ve Elazığ yöresi tarım ve dokumacılık kültürüne ait etnografik nesnelerin çağdaş seramik sanatında yorumlamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu olarak ele alınan konu, tarım ve dokumacılık kültürü için üretilmiş ve günümüzde belleklerimizden silinmeye başlayan etnografik araç gereçlerin çağdaş seramik sanatında bir etkilenim nesnesi olarak ele alınabilirliğine dayanmaktadır.Bu bağlamda raporun birinci bölümünde: Etnografyanın tanımı, bilim dalı olarak ortaya çıkış süreci ve kapsadığı saha açıklanmış. Kullandıkları yöntemler, saha ortaklıkları, çıktıları, etkileşim ve etki alanları bağlamında etnografya sanat ilişkisi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde: Arkeolojik dönemden günümüze tarım ve dokumacılık kültüründe kullanılan araç gereçlerin direkt ya da dolaylı biçimde etkilenim nesnesi olarak sanatta yer aldığı örnekler açıklamalarıyla birlikte sunulmuştur. Üçüncü bölümde: Malatya ve Elazığ yöresinde tarım ve dokumacılık kültürü faaliyetlerinin tarihsel sürecine değinilmiş. Bu faaliyetler için kullanılan araç gereçlerin neler olduğu belirtilmiştir. Raporun son bölümü olan dördüncü bölümde ise: Önceki bölümlerde yer alan araştırmaların, gözlemlerin de katkısıyla üretilmeye çalışılan sanatsal seramik biçimlerin oluşum süreçleri ve ortaya çıkan çalışmaların yorumlanmasıyla tamamlanmıştır. The topic which considered as the report of artistic proficiency work was produced for agriculture and culture of weaving and today it is based on the ability to be treated as an object of influence in the art of contemporary ceramics of whic etnographic tools have begun to be erased from our memories.İn this context, in the first part of the report: the definition of etnography, the process of appearing of it as a matter of science and the field covered by it were explained. İn the context of the methods they have used, field portnerships, outputs, interactions and impacts, etnography art relationship were emphasized in the second part: the materials used in agriculture and culture of weaving from the archaeological term till today have been presented together with the explanations of examples of direct or indirect influence as objects of art. İn the thirt part: the historical process of agricultural and weaving culture activities in Malatya and Elazığ were emphasized . The tools used for these activities were indicated.İn the fourth and the last part of the report: the process of formation of artistic ceramic forms with the help of researches and observations took part in the previous chapters and completed by interpreting the appeared studies.
Collections