Nesnenin huzursuzluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişten günümüze uzanan tarihsel süreçte nesne/nesnenin ne'liği, insanlıktarihinin vazgeçilmez konularından biri olmuştur. İnsanların nesneye bakışı, onauzanışı ve kavrayışı zaman içinde değişime uğramıştır. Yaşam döngüsündeolduğu gibi sanat alanında da nesne sürekli değişen, yeni anlamlar ve biçimlerüreten bir kavram olarak varlık kazanmıştır. Bu tez çalışmasında da nesneleringeçirdiği dönüşüm süreci, sanatçıların nesneler dünyası ile kurduğu ilişki venesnelere yükledikleri yeni anlamlarla oluşturdukları yaklaşım biçimleriirdelenmiştir. Bu bağlamda sanatta nesne üzerinden yaşamın sorgulanmasınesnelerin kişiselleştirilmesi ve belleğin yeniden inşası üzerinde durulmuştur.Genelden özele giden bir perspektifte yaşam çevresi ve anılar arasındakidolaşımla nesneler görsel imgelere, sanat nesnelerine dönüştürülmüş,duyarlılıkların ve huzursuzluğun ifade edilmesinde bir araç olmuştur. Tarihboyunca sanatın konusu her ne olursa olsun, günlük hayatta kullanılananlamlarından farklı bir dil ve estetik yaratım sürecini içerir.Bu tezin kişisel uygulamalar bölümünde yer alan `Bidonlar`, `Parçalanma veDönüşüm`, `Hayalet Şehir`, `Enkaz ve Yaşam`, `Anı-Bellek` olarak isimlendirilençalışmalar nesneyi ele alış ve ifade ediş biçimiyle kendimi, yaşantımı, çağımızıve günümüz sanatını sorgulamaya davet niteliği taşır. Resimler ve sanatnesneleri, kendi yaşam alanını yaratıp yeni anlamlarla dolaşıma çıkarken,insanların varoluş ve yok oluş sürecinin de doğal bir parçasıdır. Bu düşüncedoğrultusunda çalışmalarla nesnenin biçimsel ve kavramsal olarak varlığı vedeğişimi ele alınarak sorgulanmıştır. Böylece bu tez ve sanat çalışmaları farklıanlam katmanlarına ve farklı okumalara bir yolculuk niteliği taşır. The history of the object / object in the historical process, which is from the pastto the present day, has become one of the indispensable subjects of humanhistory. People's view of the object, its reach and comprehension have changedover time. In the field of art, as it is in the life cycle, the object has become aconcept that is constantly changing, producing new meanings and forms. In thisthesis study, the transformation process of objects, the relations that artistsestablished with the world of objects, and the forms of approach they havecreated with new meanings they have put into objects have been examined. Inthis context, the question of life through object in art, personalization of objectsand reconstruction of the memory was emphasized. In a general perspective,objects have been transformed into visual objects, objects of art, and a means ofexpressing sensitivities and uneasiness, with circulation between theenvironment and memories. Whatever the theme of art throughout history, itincludes a language and aesthetic creation process that is different from themeanings used in everyday life.In the personal applications section of this thesis.works described `Barrels`,`Fragmentation and Transformation`, `Ghost City`, `Wreck and Life` and`Memory` by way of handling and expressing the object, inquires myself, myexperience, present time and today's art. Paintings and art objects are a naturalpart of people's existence and destruction as they create their own living spaceand circulate with new meanings. It was questioned by studying the existenceand change of the object in a formal and conceptual way. Thus, the thesis andart works carry a different type of meaning and a different journey of readings.
Collections