Gitar lisans hazırlık sınıf müfredatında kullanılan etütlerin amacına ve içeriğine göre sınıflandırılması üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın esasını, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Gitar Lisans Hazırlık Sınıf Müfredatında Kullanılan Fernando Sor, Mauro Giuliani, Matteo Carcassi, Dionisio Aguado ve Emilio Pujol'un etütleri oluşturmaktadır. `Giriş` kısmında, bulgularda yer alan müzik ve gitar terimlerinin tanımları yapılmış, bestecilerin hayatları ve etütleri ile ilgili bilgiler verilerek araştırmaya konu olan problem durumuna değinilmiştir. `Yöntem` kısmında verilerin analizi ve araştırmanın modeli ile ilgili bilgiler verilmiştir. `Bulgular ve yorum` kısmında araştırmaya konu olan etütlerin sağ ve sol el kullanımları belirlenerek etüdün amacı tespit edilmiş ve bu amaca uygun kritik davranışlar belirlenmiştir. Son olarak, elde edilen bulgular ışığında araştırmanın sonuçları ortaya konarak bu sonuçlara uygun öneriler getirilmiştir. The basis of this work is the studies of Fernando Sor, Mauro Giuliani, Mateo Carcassi, Dionisio Aguado and Emilio Pujol, which are used in the preparatory class curriculum of Hacettepe University Ankara State Conservatory Guitar Department. In the `Introduction` section, definitions of the related music and guitar terms will be made, information about the lives and studies of the composers will be given and problem related to subject matter will be discussed. In the `Method` section, information about the data analysis and the model of research will be given. Afterwards, in the comments and findings section, by observing right and left hand usage in the researched studies, objective of the studies will be determined and critical behaviours needed for achieving these objectives will be identified. Finally, based on the obtained findings, the results of the research will be presented and recommendations will be made for these results.
Collections