Bedenden nesneye, nesneden bedene (Transfer): Figür, fragman
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
'Bedenden Nesneye, Nesneden Bedene (Transfer): Figür, Fragman' isimli bu raporda, özne ve nesnenin algılanışının, biçimlenişinin, içkinliğinin ve öznenin duyu deneyimlerinin nitelikleri üzerinde durulmuştur. Nesnenin artık özne gibi konumlanışı, hakikatin yerine geçen bir gerçeklik olduğu, beden retleri ve kendinde var olanın yok sayılması, kültürel ve sosyolojik farklılığın algılama biçimlerini nasıl değiştirdiği ve edinilen birikimlerin abject ve yabancılaşmayla kesişmesi konu edinilmiştir. Bedenin ve nesnenin, geçmiş ve şu an ile ilişkisi, bağlamsal ve kavramsal içerikleri mevzu edilerek, nasıl bir anlamsal kurgunun içinde barındığı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeden hareketle, sanatçıların bu mevzuyu nasıl anlamlandırdıkları ve hangi argümanlarla, kavramlarla, olgularla ve araçlarla çalıştıkları, bugüne hangi tetikleyici unsurlardan etkilenip ve hangi aşamalardan geçerek geldikleri örnekler üzerinden açıklanmıştır.Raporun ilk bölümünde, bilincinin farkına varan öznenin bedenini nasıl konumlandırdığı, bedenin sanat tarihinde nasıl ele alındığı ve öznenin, bedeni nesneyle nasıl ilişkilendirdiği çalışmanın amacı doğrultusunda belirlenmiştir.İkinci bölümde, 'abject' kavramı kapsamında, özne ve nesnenin hangi durumlarda birbirinin yerine geçme eğilimde olduğu tartışılmıştır. Çalışmanın konusuyla doğrudan ilintili ve bu raporu destekleyebileceği düşünülen sanatçılardan örnekler verilmiştir ve çalışmanın konusuna çekilmiştir. Belirlenen konu uygulama sürecinde ortaya çıkan çalışmalarla denenmiş ve irdelenmiştir.Anahtar sözcüklerBeden, Nesne, Özne, Abject, Tekinsiz, İğrenç, Uzuv, Protez, Figür, Nesne-Özne yer değişimi (Transfer) In this report titled as 'Body to Object, Object to Body (Transfer): Figure, Fragment',perception, shaping and intrinsicality of the subject and object as well as the properties of sensory experiences of the subject are emphasized. It has been argued in the report that the positioning of the object today as the subject is a reality replacing the truth. How rejection of the body, ignoring what exists within as well as cultural and sociological differences change the ways of perception and furthermore the intersection of acquired knowledge with abject and alienation concepts were also investigated. The relation of the body and the object with the past and the present has been mentioned addressing their contextual and conceptual content while evaluating what sort of semantic construct the body and the object belong. Based on this evaluation, how artists interpret this subject and what arguments, concepts, phenomena and tools they work with and what triggering factors they are influenced by and through which stages they have passed are explained with examples.In the first part of the report it has been assessed in accordance with the purpose of this work, how the subject, whom realizes its own consciousness, positions the body, how the body is approached in the art history and how the object associates body with the subject.In the second part, it has been argued in which situations the subject and the object tend to trade places with each other within the scope of 'Abject' concept. Artists who are directly related to the subject of the work and who are thought to be able to support this report are given and drawn to the topic of the work by examples. The subject matter has been studied and experimented with along the artworks that had been formed during the creation process.KeywordsBody, Object, Subject, Abject, Uncanny, Foul, Limb, Prosthesis, Figure, Transfer, Object-Subject Removal
Collections