Yığın kavramı üzerine görsel çözümlemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Yığın Kavramı Üzerine Görsel Çözümlemeler` başlıklı bu tezde yığınlar, doğadaki görünümlerinin aksine, insan eliyle oluşturulmuş mekanik ve yapay nesnelerin birikiminin yanı sıra yoğun kent kalabalıkları olarak ele alınmış ve bu anlamıyla sanat tarihsel süreç içerisinde kullanımlarına değinilmiştir. Üç bölümden oluşan bu çalışmanın ilk bölümünde yığın kavramının dilsel tanımına, sosyolojik ve sanatsal boyutlarına ve yaşanan endüstriyel, teknolojik gelişimler sonrasında kazandığı yeni anlamıyla birlikte sanat tarihsel süreçte yer almaya başladığı dönemlere değinilmiştir. 19. yüzyılla birlikte ortaya çıkan gelişmelerden en önemlisi olan Endüstri Devrimi, üretim-tüketim ilişkilerini değiştirirken insan alışkanlıklarını da dönüştürmüş ve bu değişimlerden uzak kalamayan sanat da seri üretim nesneleri ve tüketim toplumu üzerinden 20. yüzyılda tanık olduğumuz değişimlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. İkinci bölümde biçimselden kavramsala yığının kazandığı anlam ve sanatçıların biçimselden kavramsala yığınları hangi yaklaşımlarla kullandıkları sanat tarihsel referanslarla incelenmiştir. Kişisel çalışmalardan oluşan son bölümde ise hem bir sanatçı hem de bir tüketici olarak gözlemlediğimiz toplumun görmezden gelemeyeceğimiz yığınları incelenmiştir. Çoğunlukla günlük yaşamda karşılaşılan halleri ile yığınların, daha çok insan üretimi nesnelerin birikimli, tekrarlı ve istifli bir şekilde bir arada bulunma hallerinden yola çıkılarak görsel uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Şimdiden çok kalabalık olan ve ürediğimiz, ürettiğimiz ve tükettiğimiz için daha da kalabalık olacak olan dünyada maruz kaldığımız ve kalacağımız günlük yaşamın yığınları bu tezin başlangıç noktasıdır. In this thesis, titled ` Visual Analysis on the Concept of Mass` the masses, unlike the views in the nature, have been dealt with the accumulation of mechanical and artificial objects created by human hands, as well as the crowd of intensive cities and their use in the historical process has been mentioned. In the first part of this work which consists of three chapters; the linguistic definition of the mass concept, its sociological and artistic dimensions and it has been mentioned upon the periods in which art has begun to take part in the historical process, along with the new meaning it has gained after industrial, technological developments. The Industrial Revolution, which is the most important of the developments that took place in the 19th century, transformed human habits while changing production-consumption relations, and art that could not stay away from these changes led to the emergence of mass production objects and changes in consumption society that we have witnessed in the 20th century. In the second chapter, the meaning of the concept of mass as a form and the ways in which the artists use the concept of mass forms of art have been studied with historical references. In the last chapter of personal works, the masses we can not ignore, both as an artist and as a consumer we observe has been examined. Mostly, visual applications have been carried out by way of the situations encountered in everyday life and the accumulation of heaps, mostly human production objects, cumulative, repetitive and stacked together. In the world which is already very crowded and will be more crowded because of our breeding, producing and consuming, the mass of daily life that we exposed and will be exposed to are starting point of this thesis.
Collections