Feliks Tomaszewski flüt için seçilmiş etütler no:5 kitabı`nın kazandırdığı hedef davranışlar yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Feliks Tomaszewski Flüt İçin Seçilmiş Etütler No: 5 Kitabı'nın Kazandırdığı Hedef Davranışlar Yönünden incelenmesi hedeflenmiştir. Bu etüt kitabında yer alan 40 etüt bilişsel ve devinişsel hedef davranışlar bakımından incelenmiştir. Buna göre, metottaki etütlerin öncelikle hangi hedefe yönelik olduğu tespit edilmiş ve bu amaca yönelik hedef davranışlar ortaya çıkarılmıştır. Araştırmada bu metodun seçilmiş olmasında Türkiye'de Tomaszewski Flüt İçin Seçilmiş Etütler No:5 kitabı ile ilgili hiç çalışma olmaması ve aynı zamanda bu etüt kitabıyla alakalı hiçbir çözümleme çalışmasının da olmayışı bu tez çalışmasının yapılmasında temel sebeptir. Araştırma betimsel niteliktedir ve etütler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada incelenen etütler toplam 12 farklı hedef davranış açısından tablolaştırılmış, hedef davranışlara yönelik kazanımlar yüzde dağılımları ile belirtilmiştir. Bulgular betimsel bir şekilde yorumlanmıştır.Bu araştırmanın flüt eğitimi veren ya da verecek olan eğitimcilere, öğretim elemanlarına ve bu yöntem ile yetişen ve yetişecek olan öğrencilere açıklayıcı başvuru kaynağı olma niteliği taşıması bakımından faydalı olacağı düşünülmektedir. In this research, the aim was to use Feliks (Felix) Tomaszewski's book on Studies for Flute, Book No.5 to make an investigation from the point of view of approaches to the target investigate. In this methodological book, 40 different studies were evaluated from the point of view of cognitive and motional approaches. Accordingly, the target of the study methods and the attempts towards this aim have been established.The fundamental reasons for this thesis are the facts that there has not been any previous study of Tomaszewski's book on Studies for Flute, Book No.5 in Turkey and no analysis has previously been performed on the contents of this book. The nature of the research carried out is descriptive and the analyses of the methodological contents is qualitative. The 12 different methods studied have been tabulated from the angle of the target approaches and the outcomes are shown as per cent distributions. Results are discussed qualitatively. It is suggested that, as a reference source, this research will be useful to trainers of flute playing, current or future, educators and students who may be undergoing or considering training by this method.
Collections