Arşiv balgelerinin ışığında Kara Harp Okulu tarihi (1834-1883)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1834 tarihinde ?akademik eğitim ağırlıklı Fransız modeli? örnekalınarak kurulan ve 1883 tarihinde ?askerû eğitim ağırlıklı Alman modeline?geçmesi kabul edilen Kara Harp Okulu'nun kuruluşu hem Türk Ordusu hemde Türk çağdaşlaşma tarihi açısından bir dönüm noktasıdır. Okul, kurumsalolarak bir çok yeniliğin ilk başlatıldığı yer olduğu gibi yetiştirdiği subayların dayakın dönem Türk tarihine önemli etkileri olmuştur. Bu sebeple, Kara HarpOkulu'nun günümüzde çok fazla bilinmeyen 1834-1883 arası dönemi tez konusuolarak ele alınmıştır.XVII ve XVIII. Yüzyıl Osmanlı askerû reformları Avrupa askerûreformlarından çok etkilenmiştir. Bundan dolayı, tezimizin birinci bölümündeAvrupa askerû reformlarının gelişimi, orduları komuta edebilecek niteliktesubay ihtiyacının ortaya çıkışı ve bu maksatlarla subay okullarının açılmasısüreci tarihû bir perspektif içerisinde ele alınmıştır. Çalışmamızın ikincibölümünde ise XVII nci Yüzyıl başlarından III. Selim iktidarının sonuna kadar(1808) olan dönemde gerçekleştirilen Osmanlı askerû reformları incelenmiştir.Tezin üçüncü ve dördüncü bölümlerinde Sultan II. Mahmut'un tahtaçıkış tarihi olan 1808'den 1883'e kadar olan periyotta Kara Harp Okulu'nunkuruluşu ve gelişimi tamamen orijinal belgelere dayalı olarak incelenmiştir.Okulun vizyonu, misyonu ve değişen öğrenci profilleri ortaya konulmuş,bugüne kadar bilinmeyen Komutan ve idareciler ile diğer tüm ayrıntılar tespitedilerek teze eklenmiştir. The foundation of the Turkish Military Academy in 1834, which firstlyfollowed the academic weighted French military education model and thenallowed to abandon the French model and follow the military weighted Germanmilitary education model, is a milestone for both the Turkish Army andTurkish Modernisation history. The academy, on the first hand pioneered manyinnovations and its? graduates has effected the contemporary Turkish historygreatly. For this reason, the period of 1834 to 1883, which is not well known, inthe history of the Academy will be defined as the subject of this thesis.The military reforms in the XVII and XVIIIth Century in OttomanEmpire were affected from the military reforms in Europe at that time. Becauseof that, the development of the European military reforms and emergence of thenecessity for the leading military officers and establishment of the militaryacademy achieving of these purposes are examined from an historicalframework in the first part of the thesis. In the second part of the thesis, thehistory of military reforms in the Ottoman Empire from the beginning ofXVIIth century until the end of the reign of Empire Selim the 3rd is examined.The history of the foundation and development of the Turkish MilitaryAcademy between 1808, when the Empire Mahmud the 2nd was ascended thethrone, and 1883 are examined in the third and fourth part of the thesis byusing fully original archives documents. The mission, vision and varying studentprofiles are introduced and all other details about the commanders andadministrators, who are not well known up to date, are determined and addedto thesis.
Collections