An evaluation of M.A. ELT programs in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'de sunulan ELT yüksek lisans programlarını program tanımı, program içeriği, program eğitimi, destek, ve olanaklar gibi programın kendisi ile ilgili konuları ve araştırma, dilbilim, metodoloji, eğitim bilimleri ve edebiyat ve kültür gibi program bileşenlerini değerlendirmektir. Çalışmanın diğer bir amacı elde edilen veriler ışığı altında Türkiye'de sunulan ELT yüksek lisans bölümleri için bir bir program önermektir. Çalışmanın katılımcıları iki gruptan oluşmaktadır: ELT yüksek lisans programlarında bölümlerinde halen öğrenci olanlar ve bu programlardan mezun olanlar. Mesleki bağlamda çalışmaya katılanlar üç gruptan oluşmaktadır: öğretmenler, araştırma görevlileri ve okutmanlar. Veri toplama aracı geliştirmek amacıyla alanyzın taraması yapılmış ve elde edilen bilgiler doğrultusunda bu çalışmanın amacı gereği detaylı bir sormaca geliştirilmiştir. Öncelikle elde edilen veriler Türkiye'deki ELT yüksek lisans programlarının genel bir değerlendirmesini yapmak için kullanılmıştır. Daha sonra bu veriler farklı istatiksel analizler kullanarak deneyimin program hedef ve sonuçlarını değerlendirmede bir değişken olup olmadığını ölçmede kullanılmıştır. Son olarak çalışmanın ikinci bölümü çalışmaya alınan programların tek tek değerlendirilmesine ayrılmıştır. Çalışmaya alınan yüksek lisans bölümleri şu üniversitelerdedir: Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi. The aim of this study is to evaluate M.A. ELT programs in Turkey in terms of issues that are related to the program itself such as program descriptions, program content, atmosphere in the department, departmental support and program resources in the first place and in the second place course components like research component, linguistics component, educational sciences component, methodology component, and finally literature and culture courses component. Finally, the third aim of the study is to suggest a syllabus for M.A. ELT programs depending on the findings. Participants of the study are made up of two groups: students in M.A. ELT departments and graduates of these departments. In terms of occupation, there are three groups in participants: teachers, research assistants, and lecturers. As a data collection tool, a questionnaire that has been devised by extensive literature review was used. In the first place, the data have been analyzed in order to make a general evaluation of M.A. ELT programs. Then, the data were exposed to further statistical analysis in order to investigate the influence of experience in the evaluation of M.A. ELT programs on the part of participants. Finally, the next part of the study focused on the evaluation of M.A. ELT programs of participating universities. These universities are Hacettepe University, Gazi University, Selçuk University, Atatürk University, Çukurova University, Başkent University and Bilkent University.
Collections