Hareketli bilgilendirme tasarımı ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hareketli bilgilendirme tasarımları, bu tezin temel konusudur. Bu çalışmada, hareketli bilgilendirme tasarımlarının teknolojileri ile birlikte gelişimleri hakkında bilgiler verilmekte; günümüzdeki bilgilendirme videolarında kullanılan tasarım teknikleriyle birlikte tasarıma eşlik eden ses, müzik, anlatıcı özellikleri ve problemleri irdelenmektedir.Yapılan araştırmalardan, sayısal (dijital) mecralarda sayısı giderek artan bilgilendirme videolarında tasarımsal problemlerin de aynı oranda arttığı gözlemlenmiştir. Bu problemlerin çözüme ulaşabilmesi; konu ile ilgili kavramların ve tanımların doğru olarak ele alınması, irdelenmesi ve tartışılmasıyla mümkündür.Bu bağlamda tezin birinci bölümünde sayısal ortamlarda yaratım yapmayı sağlayan kavramlar üzerinde durularak bu kavramlar tanımlanmaya çalışılmış ve bilgilendirme tasarımının hangi durumlarda kullanıldığı ya da hangi durumlarda ihtiyaç haline geldiğinden, kapsamından söz edilmiştir. Hareketli bilgilendirme tasarımı ile hareketlendirilmiş bilgilendirme tasarımı, genellikle birbiriyle karıştırılan kavramlar olduklarından, bu sorun da tezin ilk bölümünde ele alınmış ve bu izlekte veri görselleştirme uygulamaları örnekleri ile ele alınmıştır. Yine aynı bölümde, hareketli bilgilendirme tasarımlarının gelişimi ve önemi konusu örneklenerek ele alınmıştır.İkinci bölümde ise birinci bölümde tanımları yapılan hareketli bilgilendirme tasarımını oluşturan öğelerden söz edilmiştir. Bu öğeler hareket, zaman, görüntü, tipografi ve ses başlıklarıyla ele alınmıştır. İkinci bölüm, söz konusu öğelerin ne olduğundan çok hareketli bilgilendirme disiplinlerinde nasıl yer aldığı ve nasıl bir ihtiyaca cevap verdiği ile alıcı konsantrasyonu üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde hareketli bilgilendirme tasarımlarının en önemli aşaması olan anlam ve anlatım konusu işlenmiştir. Konunun merkezinde yer alan iletinin seçilimi, diğer öğelerle ilişkisi, ilettiği mesajın konsantrasyonu, hedef kitlesi ile etkileşimi, indirgenmesi ve yönlendirmesi gibi ögeler detaylı olarak verilmeye çalışılmıştır.Dördüncü bölümde ise hareketli bilgilendirme videolarında hedef kitlenin ilgisini canlı tutabilmek için kullanılan etki alanları ve yöntemleri anlatılmıştır. Hareket, renk, form, kamera ve ses gibi temel öğelerin etki yaratma biçimleri örnekler üzerinden detaylandırılmıştır. Bölümün sonunda bir hareketli bilgilendirme videosunun anlatım teknikleri açısından analizi yapılmıştır.Hareketli bilgilendirme tasarımlarının oluşturulma yöntemlerine göre çeşitlerinin başlıklar altında sıralandığı beşinci bölümde, seçilen örnekler üzerinden yapılan incelemelere yer verilmiş; bu incelemelerde örneklerdeki problemler belirlenmeye çalışılmış ve bu konuya koşut olarak farklı canlandırma tekniklerinin kullanım alanları ve nedenleri irdelenmiştir. Altıncı ve son bölümde ise tez uygulaması ile ilgili bilgiler/veriler ayrıntılı olarak sıralanmıştır. Daha sonra bu bilgilerin nasıl analiz edildiği, hedef kitlenin nasıl belirlendiği ve hedef kitlenin alışkanlıklarının, sosyo-demografik durumunun nasıl belirlendiği ve bu belirlemeler ışığında iletinin tonu, nasıl indirgenip görselleştirildiği gibi konular nedenleriyle ele alınmış ve uygulanan tasarım öğelerinin oluşturulma süreçleri hakkında bilgiler verilmiştir. SAYIN, Sinan. Animated Information Design and An Application, Proficiency in Art Thesis, Ankara, 2018The subject of the thesis involves animated infographics. In this study, the technology and development behind animated infographics are given in addition to the current design methods used in videos. Furthermore, the sound, music, narrative features they have and related problems are discussed. According to studies, the rising number of infographic videos in digital media proportionally brings along problems in design. It is possible to deal with these problems only by approaching, studying and discussing the concepts and definitions of the subject accurately. In this respect, the concepts that enable us to put our creations into practice in digital media are discussed and defined in the first part of this thesis, which also includes topics such as when infographics design is used and becomes a necessity, in other words, its scope. As animated infographics and motion design are commonly confused, the first part also includes this problem and data visualization applications are studied through its samples in this path. In the same part, the development and importance of animated infographics are addressed illustratively. In the second part, the elements that compose animated infographics which are defined in the first part are discussed. These elements are studied under titles as motion, timing, visualization, typography and sound. The second part focuses on how these elements are handled in animated infographics, which need do they satisfy and their effects on receiver perception rather than what they primarily are. In the third part, the most important step of animated infographics, meaning and narrative, is discussed. Choosing subject's underlying message, its relation to other elements, content of the message it conveys, its interaction with the target audience, its reduction and redirection are given in detail.In the fourth part, areas of effect and methods used to keep the interest of the audience alive are mentioned. The effects of motion, color, form, camera and sound on the audience are elaborated on through examples. At the end of the part, an animated infographics video is analyzed in its methods for narration.In the fifth part, where types of animated infographics are classified according to how they are created, examinations on selected samples and the problems in these samples are defined and the areas and reasons of use for various animation techniques are discussed.In the sixth and the last part, the data and information related to the application of the thesis are listed in detail. Next, how this data was analyzed, how the target audience were designated and how the habits and socio-demographic status of the target audience are determined and in the light of this profiling, how it is redacted and visualized are discussed and the creative process of applied design elements are explained.
Collections