Mimari karakterli inşai seramik çalışmalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat eseri ya da herhangi bir obje olsun, en saf haliyle okunduğunda bile seramik, kilin ve ateşin aracılığıyla varlık kazanmıştır ve öyle ki doğadaki toprak halinden bambaşka bir kimliğe bürünmüştür. Malzeme ve araç olmaksızın salt kendi varlığı dahi türlü tinsel iletiler içermektedir. İnsanoğlunun en eski biçimlendirme etkinliklerinden biri olan mimarlığın zamandaşı sayılabilecek seramik de tıpkı mimarlık gibi yüzyıllardır insani yaratıların etkisinde kalmıştır. Zaman içinde ilk varlığından farklı şeyler iletmeye başlamıştır; yeri gelmiş kült objesi, kap kacak, evi inşa eden kerpiç, teknolojinin en vasıflı materyali olmuş, yeri gelmiş sanatın en kadim malzemesi haline dönüşmüştür. Seramiğin bu üstün ve bitimsiz nitelikleri arasında en tanıdık gelen yüzü ise binalarda zemin döşemesi, iç mekânda dekoratif bir pano, belki bir şöminenin rengârenk mozaik süslemesi olmasıdır. Nitekim seramik zengin repertuvarıyla her dönem mimarlığa hizmet etmiştir.Mimarlık ve seramiğin arkhe' de (başlangıç olanda) barındırdığı tektonik (yapım, inşa) kodlar, onların aynı dışavurum esaslarına dayandığını işaret etmektedir. Dolayısıyla çalışmanın asıl konusu, seramiği bir yapı malzemesi olarak görmek değil, arkitektonik biçimlerin seramik sanatında yorumlanması üzerinedir. Araştırmanın kazanımı, mimari karakterli öğelerin yarattığı plastik duyarlılıkları, seramik birimlerle inşa ederken deneyimleme olarak önerilmektedir.Anahtar Sözcükler; İnşa, yapım, tektonik, arkitektonik, mimari, seramik. Whether used to make a piece of art or an ordinary object, ceramic in its purest form finds life through the marriage of clay and fire, and transforms into something entirely different from earth. Its existence alone emits various immaterial messages. Similar to architecture, one of the oldest form-finding activities of humankind, ceramic art has been at the service of human creation for centuries. Over time, it has been used to transmit different messages. Sometimes it serves as a high quality material for producing cult objects, cookware, mudbricks or technology; while at other times it serves as a valuable material for art. We most often come into contact with the superior and infinite qualities of ceramic when we see it used as flooring material inside buildings, as decorative panels in interior spaces, or as colourful mosaics adorning a fireplace. Indeed, ceramic has always been used in architecture with a rich repertoire.The tectonic (structural, constructional) codes that architecture and ceramics include in their arche (origin, beginning) suggest that the two are based on similar expressionist principles. Therefore, the present study does not strive to see ceramic as a structural material, but focuses on the interpretations of architectonic styles in ceramic art. The positive outcome of the study is the experience of plastic sensitivities created by elements with an architectural character when constructing with ceramic units.Key Words; Construction, structure, tectonic, architectonic, architecture, ceramics.
Collections