Konservatuvar ortaokul devresi flüt öğrencilerinin çalgı öğrenme sürecine Albert Bandura`nın sosyal öğrenme kuramı açısından yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde hedeflenen mesleğe yönelik en uzun eğitim veren kurum, 12 yıllık öğretim süreci ile konservatuvarlardır. Ortaokulda başlayan öğrenciler enstrüman eğitimlerini yüksek oranda başladıkları bölümde bitirirler ve profesyonel hayatlarına başlarlar. Konservatuvar öğrencileri için okul sadece bir eğitim kurumu değil aynı zamanda bir yaşam tarzıdır. Öğrenciler, diğer okullarda okuyan yaşıtları gibi okulda sadece ders saatlerinde bulunmaz, aynı zamanda enstrümanlarının pratiklerini, oda müziği, orkestra gibi toplu derslerinin provalarını da aynı binalarda sürdürürler. İlk çalgı dersinden itibaren mesleklerinin gerektirdiği disiplin, özveri, yaşıtlarıyla ve toplu derslerde birlikte çalışacakları diğer yaş gruplarıyla dikkatli iletişim konusunda eğitilirler. Bir açıdan profesyonel hayatlarına eğitimlerinin ilk günü başladıklarını da söyleyebiliriz. Okulda sadece öğretmenlerinden değil birbirlerinden de çok şey öğrenirler çünkü yaş grubu fark etmeksizin konuştukları ortak dil, müziktir. Meslek eğitimine yönelik aldıkları spesifik dersleri başka öğrencilerin derslerinde, provalarda gözlemleme şansına sahip olurlar. Yaşça daha küçük olan öğrenciler için öğretmenlerinin dışında gözlemleyebilecekleri rol modellerinin olması, aldıkları eğitimin sürecini daha bilinçli takip etmelerini sağlayabilir. Bunun en bariz örneklerinden biri de çalgı dersleridir. Çalgı eğitimi veren eğitimcilerin ortaokuldan lisansa kadar farklı sınıflarda öğrencileri bulunur ve bu öğrencilere birebir çalgı eğitimi verilir. Öğrenciler birebir yapılan bu derslerin sonunda kendi bireysel çalışmaları ile bilgilerini pekiştirirler. Yapılan dersler sınıfa uygun bir müfredatla çerçevelense de öğrencilerin başarı durumlarına göre değişiklik gösterebilir. Ortaokul öğrencilerinin de sınıflarına uygun belirli programları olsa da bazı eserler ve teknik metotlar her sınıfta uygulanabilmektedir. Öğrencilerin kendi dersleri dışında diğer dersleri de gözlemlemesi öğrenme hızlarına etki edebilir. Bu konuda konservatuvar öğrencileri üzerinde direkt bir araştırma yapılmamış olsa da, sosyal öğrenme kuramı ile çevreden öğrenmenin mümkün olduğunu ispatlayan psikoterapist ve kuramcı Albert Bandura'nın çalışmaları bu teze ışık olacaktır. Bu çalışmada Albert Bandura'nın sosyal öğrenme kuramı ışığında ortaokul devresi flüt öğrencilerinin çalgı öğrenme süreci incelenecek ve uzman görüşleri de alınarak birebir yapılan çalgı derslerini geliştirmeye yönelik cevaplar aranacaktır. The institution that provides the longest training aimed at the targeted profession in our country is the conservatory with a 12-year teaching process. Beginning in secondary school, students finish their musical education at a high level and start their professional life. For conservatory students, the school is not only an educational institution but also a lifestyle. Students, like their peers in other schools, do not only attend school hours, but also practice their instruments, rehearsing collective lessons such as chamber music and orchestra in the same buildings. Starting from the first instrument course, they are trained in the discipline, devotion required by their professions, and careful communication with their peers and other age groups that they will work together in collective lessons. In a way, we can say that they started their professional life on the first day of their education. They learn not only from their teachers but also from each other at school because the common language they speak, regardless of age, is music. They have the opportunity to observe the specific courses they have taken for vocational education in the lessons of other students and rehearsals. For younger students, having role models that they can observe outside of their teachers may enable them to follow the education process more consciously. One of the most obvious examples of this is instrument lessons. The instructors providing instrument training have students in different classes from secondary school to undergraduate and these students are given one-to-one instrument training. At the end of these one-to-one lessons, the students reinforce their knowledge through individual studies. Although the courses are framed by a curriculum appropriate for the class, they may vary according to the success of the students. Even though secondary school students have certain programs suitable for their classes, some works and technical methods can be applied in every classroom. Students' observation of other courses besides their own courses may affect their learning speed. Although there is no direct research on conservatory students, the work of psychotherapist and theorist Albert Bandura, who has proved that social learning theory and environment learning is possible, will shed light on this thesis. In this study, in the light of Albert Bandura's social learning theory, the study of the instrument learning process of middle school flute students will be examined and answers will be sought for developing one-to-one instrument lessons by taking expert opinions.
Collections