Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Özcan Erkan
dc.contributor.authorÖztürk, Müslüm
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:38Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436071
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma durumları ve kullanma amaçları; sosyal paylaşım sitelerinin, üniversite öğrencileri üzerindeki olumlu- olumsuz etkileri, üniversite eğitimine entegre edilmesi ve eğitsel bağlamda kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma, Çukurova Üniversitesi (Adana) Eğitim Fakültesi öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi 315'i kız ve 343'ü erkek olmak üzere toplam 659 kişiden oluşmaktadır.Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin görüşlerine göre sosyal paylaşım sitelerinin üniversite eğitimine entegre edilmesinin bir gereklilik olduğu, eğitsel bağlamda kullanılmasının iletişim, işbirliği ve kaynak/materyal paylaşımı konusunda yararlı olacağı bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçlarının daha çok eski arkadaşları ile iletişim kurmak, ortak ilgi ve gereksinimlere sahip gruplara katılmak ve kısa sürede daha çok bilgi paylaşmak olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerine göre sosyal paylaşım siteleri: iletişim, sosyalleşme, haberleşme, paylaşım, kendini ifade etme ve psikolojik rahatlama açısından olumlu etkilere sahipken; gereğinden fazla zaman alma, ders verimliliğini düşürme, sosyalleşmeyi engelleme şeklinde olumsuz etkileri de sahiptir. Bu nedenle sosyal paylaşım sitelerinin yüksek öğretimde akademik başarı ve öğrenme performansını artırmaya yönelik olumlu bir etkisinin olabileceği ancak bu kullanım sürecinin etkili ve verimli bir biçimde gerçekleşmesi sürecinde gerekli kültürün oluşması için desteğe ihtiyacı olabilecek öğrenciler olduğu dikkate alınmalıdır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Paylaşım Siteleri, Entegrasyon, Etkileşim, Eğitim, Olumlu-Olumsuz Etki.
dc.description.abstractIn this study, the usage conditions of social sharing sites of university students, the aims of usage, the negative-positive effects of social sharing sites on university students and the integrity of these sites to the education and student views on it have been investigated. The study was held with survey method. The survey was held with the student of the Educational Faculty of Cukurova University. The participants are 315 girls and 343 boys from different teacher preparation undergraduate programmes.The results show that it is a necessity to integrate the social networking media to the higher education. it is useful on communication, colloboration and material-source sharing for higher education according to the findings. It is understood that the aim of usage social media of student is primarily to contact with old friends and communicate with common groups and share more information in a shorter time by their face to face friends. According to university students, the social media have not only good effects on them, but also bad effects such as wasting time, decreasing efficiently studying and curbing the socializing. These social media have good effects on the higher education but it is remembered that some students should be supported for using them safely and effectively.Keywords: Social Networking Media, Integration, Interaction, Higher Education, Positive-Negative Effects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve eğitimde kullanımıyla ilgili görüşleri
dc.title.alternativeCollege students use social networking sites, the use of objectives and views on education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmVirtual learning environments
dc.subject.ytmInteraction
dc.identifier.yokid417871
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328049
dc.description.pages240
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess