Show simple item record

dc.contributor.advisorBeşoluk, Şenol
dc.contributor.authorKara, Sevda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:35Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436053
dc.description.abstractBu çalışma, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ?SBS'deki fen başarıları? ile ?bilimsel yaratıcık? düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek, ayrıca cinsiyete ve okul türü değişkenlerine göre ?bilimsel yaratıcılık puanlarının? nasıl değiştiğini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Çalışma, 2010- 2011 eğitim-öğretim döneminin ikinci yarıyılında Sakarya ilinin Adapazarı ilçesinde bulunan 8 (5devlet, 3 özel) ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 317 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu araştırmada betimsel tarama modeli ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak orjinalı Hu ve Adey (2002) tarafından geliştirilen ?Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği? temel alınarak, Aktamış (2007) tarafından Türkçe'ye çevrilen ve bizim kültürümüze uygun olmayan maddeler değiştirilerek oluşturulan 6 maddelik ölçek kullanılmıştır. Ölçek maddeleri bilimsel yaratıcılık düzeylerinden akıcılık, esneklik ve özgünlük için değerlendirilmiştir. Araştırmada kullanılacak olan veriler, DYBP, fen netleri ve aynı öğrencilere ait 2010 SBS ham puanları, belirlenen okullara gidilerek okul kayıtlarından elde edilmiştirBu çalışmanın sonucunda, 7.sınıf öğrencilerinin SBS'deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasında düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Çalışmada cinsiyete göre 7. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin BYP'lerinde bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca özel ve devlet okullarında öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Yaratıcılık, Seviye Belirleme Sınavı(SBS), Fen Eğitimi
dc.description.abstractThis study has been done in order to research the relationship between the success of 7grade students in Science course in SBS and ?scientific creativity level? and how their scientific creativity scores change according to gender and school type.Study was carried out by 317 students who study in 8 schools (5public, 3private col) within Adapazarı in Sakarya Provience in the second term of 2010-2011 Education Season. Destrictive scanning model and document review method was used in that study. ?Scientific Creativity Scale? was taken developed by Hu and Adey as data collection tool, and it was translated into Turkish by Aktamıs (2007) and the titles which were not suitable for our culture was changed so that a scale including 6 titles was used.Scale titles were evaluated for some scienrific creativity levels such as fluency, flexibity and originality. Datas used for reseacrh was gained by DYBP,Science scores,2010 SBS results, and school registrations.At the end of this research low relationship was found between SBS successes and scientific creativity of 7 grade students. In research, no difference was found in thier BYP according to gender. Morover no meaningfull distinctiveness between scientific creativities among students who study in public school or private school was found.Keywords: Scientific Creativity, Placement Test (SBS), Science Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7.sınıf öğrencilerinin SBS`deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe correlation between, successin science part of SBS examination and scientific creativity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmLevel Determination Exam
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmScientific productivity
dc.subject.ytmScientific behaviour
dc.identifier.yokid414486
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328046
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess