Show simple item record

dc.contributor.advisorHergüner, Gülten
dc.contributor.authorİnci, Halit
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:33Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:33Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436041
dc.description.abstractYerel Yönetimler tüm vatandaşların sağlık, güven, eğitim ve yaşam kalitelerinin sağlanmasında birinci derecede sorumludur. Ülkeler anayasalarında vatandaşların yaşam kalitelerini doğrudan etkileyen bu unsurlarla ilgili sorumluları belirlemiş; görev ve sorumluluklarına da yasal düzenlemeler getirmiştir. Türkiye ile Avrupa Birliği üyesi ülkelerden Almanya, İsveç, Danimarka, Portekiz, İrlanda, İngiltere'nin yerel yönetimlerinin sporla ilgili vatandaşa sunduğu hizmetler, spora bakış açıları ve sağladığı destekler araştırılmış olup farklılıklar gösterdikleri tespit edilmiştir. Bu farklılığın nedenleri arasında nüfus, ekonomik yapı, yerleşim ve eğitimin olduğu görülmüştür. Avrupa Birliği üyesi ülkelerde spor, hükümet içi birimlerin sorumluluğunda olmasının yanında hükümet dışı birim olarak faaliyet gösteren spor konfederasyonları, komiteleri ve örgütlerinin de sorumluluk alanına girmektedir. Hükümet bu örgütlenmelere parasal desteğini vermekte ve spor için ayırdığı özel bütçenin kullanılmasını denetlemektedir. Hükümet dışı birimler her yaştan vatandaşı spora teşvik etmekte ve yaş, cinsiyet, etnik köken veya engelli-engelsiz ayırımı yapmadan herkes için ihtiyacı olan koşulu sağlamaktadır. Farklı gruplar için farklı spor aktiviteleri belirlemektedir.Türkiye'de 1580 sayılı belediyeler kanunu ile yerel yönetimlere sporla ilgili çeşitli görevler verilmiştir. Buna rağmen yerel yönetimler vatandaşı spora teşvik amaçlı organizasyonlar ve spor alanları sağlamakta yetersiz kalmaktadır. Spor konusunda hükümet içi birimler asıl sorumluluğu üstlenmiştir. Avrupa Birliği ülkelerindeki spor konfederasyonları, komiteleri, konseyleri Türkiye'de oluşturulamamıştır. Yerel Yönetimlerin devletin sağladığı imkânlar doğrultusunda hareket etmelerinin yanı sıra gerektiğinde kendi imkânlarını da zorlayarak halkın spor faaliyetlerini gerçekleştirebilmesi için olanakları sağlamayı politika edinmeleri gerekmektedir. Zorlayıcı birkaç kanun maddesi ile halkın amatör ya da profesyonel olarak sporla uğraşmaları sağlanabilir. Sağlık için veya hobi olarak bile sporla tanıştırılmaları yerel yönetimlerin asli görevlerinden olmalıdır. Spor tesisleri inşa ederek, amatör sporcular yetiştirmek için kurslar açarak, yeni yetenekler keşfedip bu yeteneklere sahip çıkarak kendilerini yetiştirmeleri sağlamalıdır. Böylece Dünyada ve olimpiyatlardaki başarı artabilir. Ayrıca sağlıklı bir toplum ve dinamik bir gençlik yetiştirmek mümkün olabilir. Devlet spor politikası çerçevesinde spora özel bir bütçe ayırmalıdır. Yerel yönetimler de vatandaşın beden ve ruh sağlığı için spora gerekli yatırımları yaparak aynı anlayışla hizmet sunmalıdır. Türkiye'deki Yerel Yönetimlerin spora bakış açılarıyla Avrupa Birliği ülkeleri yerel yönetimlerinin spora bakış açıları karşılaştırıldığında Avrupa ülkelerinin spora verdiği önem, sağladıkları hizmetler ve geliştirdikleri projelerin çok ileri olduğu anlaşılmaktadır. Türkiye'de anayasanın 58. Ve 59. maddelerinde ön görüldüğü gibi yerel yönetimler de 7'den 70'e, amatör- profesyonel, engelli ve tüm vatandaşlar için, projeler üretmeli ve spora teşvik etmelidir.Anahtar kelimeler: Yerel yönetim, Spor, Spor politikası
dc.description.abstractLocal Goverments are primarily responsible for ensuring all citizens health, safety, education and their quality of life.Countries determined principals for citizens quality of life that directly affect as mentioned above.Countries brought the legal arrangements for duties and responsibilities.Turkey and members of The Europen Union countries as Germany , Sweden, Denmark, Portugal , Ireland ,England?s local governments provided services about sports activities , perspectiveses on sport and support contains the differences in each other.Population , economic structure, residential education are among the reasons for this situation.Sport in the Europen Union Member Countries under the responsibility of the govermental organization and also sports confederations ,committees organizations as known as units of non-governmental organization.Government providing financial support for these organizations and controling the use of a special budget for sports.Non-govermental organization encourage citizens of all ages to sports and without distinction of age ,gender ,race or disabilities ,non-disabled.They provide condition to everyone who needs help.They determine different sport activities for different groups.Various tasks related to sports are given to local governments in Turkey with law number 1580. However; local governments are insufficient to provide citizen organizations for promotion of sports and sports fields. Sports-related units within the government has assumed primary responsibility. European Union countries, sports confederations, committees, councils could not be established in Turkey. Local authorities must purchase the policy to provide opportunities to act in accordance provided by the state the necessary facilities to carry out the activities of their own possibilities in the sport. With a few coercive law clause people?s interest can be obtained in amateur and professional sports. Introduction of sport as a hobby or even for health should be the main duties of local governments.By building sports facilities, opening courses to train amateur athletes, discovering new talent out of these capabilities and ensure that they raise. Thus, achievements at the Olympics increase in the world, as well as a healthy society, a dynamic youth may be able to train.A special budget should be obtained within the framework of government sport policy. Local governments should provide the same approach citizens, the physical and mental health service providing the necessary investments for the sport.When Local Government in Turkey perspectives of sport to sport perspectives is compared to the EU countries, they provide services and develop projects that can be understood very advanced. In Turkey as stated in articles 58 and 59 of the constitution, from 7 to 70 for amateur-professional, disabled, and for all citizens, projects and promotion of sports should produce.Key Words: Local government, Sport, Sport policyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleAvrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye`de yerel yönetimlerin spora katkıları ve spor politikalarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeLocal government's contributions to sports and comparison of sport policies in the European Union countries and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmSport policy
dc.subject.ytmSports facilities
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.identifier.yokid411412
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328042
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess