Show simple item record

dc.contributor.advisorİşman, Aytekin
dc.contributor.authorKaçar, Zekiye
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:31Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436031
dc.description.abstractBu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin çoklu zeka alanlarına göre bilgisayara yönelik tutumlarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Konya ilinin Selçuklu ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilere iki farklı ölçek uygulanmıştır. Çoklu zekâ ölçeği ile öğrencilerin zekâ alanlarının düzeyi belirlenmiştir. Tutum ölçeği ise öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemek için kullanılmıştır. Bu ölçeklerden 120 öğrenciye uygulananlar analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları cinsiyete ve okul türüne göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Öğrencilerin gelişmiş zekâ alanları ile bilgisayara karşı olan tutumları arasında bir ilişki olup olmadığına bakılmıştır.Araştırma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeni doğrultusunda yapılan Mann Whitney U testi sonuçlarına göre erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre bilgisayara yönelik tutumlarının olumlu olduğu, okul türü değişkenine göre yapılan Kruskall Wallis testi sonuçlarına göre ise öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarını okul türünün etkilemediği gözlenmiştir. Öğrencilerin gelişmiş zekâ alanlarının bilgisayara yönelik tutumları üzerinde de bir etkisinin olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Çoklu zekâ, Bilgisayar, Tutum
dc.description.abstractThis study was made to compare attitudes of secondary education students towards computer with multiple intelligence areas that was specified by the multiple intelligence theory. For this purpose, two different scales have been applied to the students who study in the secondary education institutions in Selçuklu country. Intelligence areas of students were determined by the multi intelligence scale. And attitude scale was used to determine attitudes of students towards computer. From these scales, those applied to 120 students were selected and analyzed.At the end of research, it was searched whether or not attitudes of secondary education students towards computer was differed significantly according to the gender and school type. It was also searched whether or not there was a relationship between developed intelligence areas of student and their attitudes towards computer.In the direction of research results, it was seen that attitudes of students towards computer was positive in general. According to the Mann Whitney U test result made in the direction of gender variable, it was observed that attitudes of boy students towards computer was more positive than girl students, and according to the Kruskall Wallis test results for school type variables, school type did not affect attitudes of students towards computer. It was seen that there was no affect of developed intelligence areas of students towards computer.Key Words: Multi Intelligence, Computer, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin çoklu zeka alanlarına göre bilgisayara yönelik tutumlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of attitudes of secondary education students towards computer with multiple intelligence areas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid409706
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328035
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess