Show simple item record

dc.contributor.advisorBektaş, Mustafa
dc.contributor.authorHanbaba, Leyla
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:31Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436027
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinde, Hayat Bilgisi dersi öğretiminde oyunla öğretim yönteminin öğrencinin başarı ve tutumuna etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, gerçek deneysel modellerden öntest-sontest kontrol gruplu seçkisiz modele uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma, Sakarya ili Hendek ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenin gören 2 ayrı sınıftaki, 3. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda 31'i deney, 31'i kontrol olmak üzere toplam 62 öğrenci yer almıştır. Sınıflardan 3/A kontrol ve 3/B deney grubu olarak rastgele seçilmiştir. Seçilen gruplara ?Dün, Bugün, Yarın? temasında yer alan ?Değişim? ve ?Teknoloji? konularının yer aldığı C.3.1., C.3.2., C.3.3., C.3.18., C.3.19., C.3.20. ve C.3.21. numaralı kazanımlar deney grubunda oyunla öğretim yöntemiyle kontrol grubunda ise programda belirtilen şekilde kazandırılmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda seçilmiş olan kazanımların kazandırılmasında başarı açısından deney grubunun kontrol grubundan anlamlı derecede yüksek olduğu ve tutum açısından anlamlı bir farkın olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Hayat Bilgisi Öğretimi, Oyunla Öğretim Yöntemi.
dc.description.abstractThis research is done with the aim of determining the effect of game method into the student?s success and attidues in social studies lesson elementary third grade.Research is carried properly to pre-test control group design that is from the true experimental designs. Research is made with the elementary third grade students in two different classrooms who take education at a primary school in Hendek, Sakarya. In research?s working group sixty two students take place and of these students thirty one is experiment and the other thirty one is control. From this two classroom 3/A is chosen control group and 3/B is chosen experiment group randomly. To chosen groups some gains took place in the theme ?Yesterday, Today, Tomorrow? is tried to gain in experiment group with the game method and in control group defined in the programme.In the result of research in gaining the selected gains in aspect of success the experiment group is highly successful from the control group and but from the point of attitude there is no significant difference.Key Words: Teaching of Social Studies, The Game Methoden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of game method into the success and attitudes in teaching of social studies lesson elementary third grade.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid409276
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328033
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess