Place of multiculturalism in `English Unlimited` used at university preparatory classes in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma modern bir kitap olan English Unlimited?ın, ders materyali olarak çok kültürlülük bakımından dil eğitiminin gerekliliklerini karşılayacak kadar yeterli olur olmadığını anlamak için ortaya konmuştur. Bu bakış açısından yola çıkarak, bu çalışmanın sonuçlarını temel alarak English Unlimited ve benzer ders kitapları için bazı önerilere ulaşılmaya çalışılmıştır.Konuyu daha iyi kavramak için, literatür taraması yapıldı ve ilgili literatüre göre biri üniversite hazırlık sınıflarında çalışan okutmanlar için, diğeri aynı üniversitede öğrenim gören öğrenciler için olmak üzere iki adet anket hazırlandı. Bilimsel çalışmaya katılan tüm okutmanlar, English Unlimited?ı değerlendirmek için yeterli tecrübeye sahipti ve öğrenciler English Unlimited ders kitabı serisini kullanarak bir eğitim yılı boyunda ders aldılar. Toplamda, çalışmaya 52 okutman ve 238 öğrenci katıldı. Tüm anketler SPSS 20.0 kullanılarak analiz edildi. Daha sonra bu sonuçlar kategorilere ayrılmış maddelerin karşılaştırılmasıyla tartışıldı. Ayrıca, English Unlimited?dan bazı örnekler alındı ve bazı veriler araştırmacının gözlemleriyle desteklendi. Çalışmanın sonunda, 13 önemli bulguya ulaşıldı ve English Unlimited?ın çokkültürlülük bakımından birkaç olumlu yanının yanı sıra çok ciddi eksikliklerinin olduğu görüldü. Buna ek olarak, ders kitaplarında çokkültürlülüğün yeriyle ilgili bulanık olan bazı meselelere ışık tutabilen çok yararlı bilgiler edinildi.Anahtar SözcüklerÇokkültürlü eğitim, English Unlimited, çokkültürel farkındalık, kültürlerarasılık. This study was undertaken to find out whether English Unlimited, which is a contemporary coursebook, is quality enough to meet the needs of language education in respect of multiculturalism as the course material. Starting from this point of view, it was tried to reach some recommendations for it and similar coursebooks by basing on the results of this study. To realize the subject better, literature was reviewed and according to the related literature, two questionnaires were prepared; one of them was for instructors who work at university preparatory class and the other was for students studying at the same university. All teachers who participated the study had enough experience to evaluate English Unlimited and the students had lessons for a school year by using English Unlimited Coursebook series (Starter, Elementary, Pre-Intermediate and Intermediate). In total, 52 instructors and 238 students participated in the study. All questionnaires were analyzed by using SPSS 20. Then, these results were discussed by comparing items which were divided into categories. Also, some samples from English Unlimited were taken and some of the data were supported by the observations of the researchers. At the end of the study, 13 significant findings were reached and it was seen that English Unlimited has very serious deficiencies as well as several positive sides in terms of multiculturalism. In addition, very useful information which can shed light on some blurred matters about the place of multiculturalism in coursebooks was obtained. Key WordsMulticultural education, English Unlimited, multicultural awareness, interculturality
Collections