Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt Bostancı, Aynur
dc.contributor.authorİşleyen, Rafet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:55:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:55:10Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435919
dc.description.abstractPerformans yönetimi kurumların ve bireylerin başarı düzeyini artırmak amacıyla geliştirilen ve uygulanan, çalışanla çalıştıran arasında iletişim kurduran ve bununla olumlu sonuçlar doğurmayı hedefleten sistemdir Performans yönetiminin oluşturacağı işbirliği ve güven ortamı çalışanların kendi aralarındaki ilişkilerine pozitif katkısı olacaktır.Güven; kişilerin birbirlerine karşı olumlu bir beklentiye sahip olması ve bu beklentiye ilişkin psikolojik bir hassasiyet göstermesi olarak ifade edilebilir. Güvenin örgütsel boyutunda ise, yöneticilerin öğretmenlere sağlayacağı güven ortamının oluşması ile öğretmenlerin yönetime ve örgüte güveni yer almaktadır. Örgütsel güven ortamının oluşturulması doğrudan performansa etki edecek ve öğretmenlerin performanslarında da hedeflenen kazanımlara ulaşılmasını sağlayacaktır.Bu araştırmanın amacı, eğitim örgütlerindeki öğretmen ve yönetici algılarına dayalı olarak okullardaki performans yönetimi uygulamaları ile örgütsel güven arasındaki ilişkiyi belirleyerek elde edilen sonuçlara göre öneriler geliştirmektir. Araştırmanın amacı dahilinde evren, İstanbul ili, örneklem olarak Bakırköy, Bayrampaşa ve Küçükçekmece ilçesinde görev yapan 425 öğretmen belirlenmiştir.Araştırma için gerekli olan veriler literatür taraması ve deneklere uygulanan ölçekler yoluyla elde edilmiştir. Veri toplama aracı Resmi Ve Özel İlköğretim Okullarında Öğretmen / Yönetici Performans Yönetimi Ölçeği ve Örgütsel Güven Ölçeği tek bir ölçek formunda birleştirilerek uygulanmıştır.Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile performans yönetimi uygulamalarına yönelik görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyonu kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile performans yönetimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin cinsiyet, branş, okuldaki öğretmen sayısı açısından anlamlı bir farklılık sergileyip sergilemediğini belirlemek için t testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile performans yönetimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin kıdem, eğitim durumu değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık sergileyip sergilemediğini belirlemek amacıyla ise ANOVA kullanılmıştır. Farkın anlamlı olduğu boyutlarda, anlamlı farkın hangi grup veya gruplardan kaynaklandığını belirlemek için Scheffe testi yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile performans yönetimi uygulamalarına yönelik görüşleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu görülmektedir. İlköğretim öğretmenlerinin performans yönetimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin örgütsel güvenin çalışanlara duyarlılık, yöneticiye güven, yeniliğe açıklık ve iletişim ortamı boyutları ile orta düzeyde pozitif ilişkili olduğu görülmektedir.Mesleki kıdeme göre yapılan analizlerde istatistiksel anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Bu sonuçlara göre; Mesleki kıdemin, hem örgütsel güven hem de performans yönetimi uygulamaları açısından önemli bir faktör olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu anlamda, ilköğretim okullarda performans yönetimi ve örgütsel güven ile ilgili verilecek kararlar veya uygulamalar bu bakış açısı ile değerlendirilip, sonuçların daha iyi olması sağlanabilir.Anahtar Kelimeler: Performans Yönetimi, Örgütsel Bağlılık, İlköğretim Okulları
dc.description.abstractPerformance management is a system that aims to increase the success of institution and individuals and provide an effective communication between the employer and employments. The cooperation and confidence ambiance which performance management makes will effect in a positive way.Confidence can be explained as a positive expectation to each other a psychological sensitivity. But in organizational part of the confidence there is the confidence of teachers to managers by the confidence ambience which manager provide to teachers. Creating the organizational confidence ambience will affect the performance directly and provide teachers to reach their objectivesThe aim of this search is to develop suggestions by determining the relationship between the performance management applications and organizational confidence upon the senses of teachers and managements at organizations of education.For the aim of this research, Istanbul was chosen as the universe and the province and sample consists of 425 teachers who work in Bakirköy, Bayrampasa and Küçükçekmece.The datas which are necessary for the research were got by scanning the literatures and scales that were applicated to the experimental. The vehicle of collecting data was applicated by combining `the scale of teachers and managements at official and private primary schools and ` scale of Organizational confidence .To be able to determine whether there is a meaningful relation between organizational confidence level of teachers and their opinions about the applications of performance managements or not Pearson's product moment correlation was applicated. `T test was used to determine whether teacher's opinions shows a meaningful difference depends on the numbers of teachers at school, branch and sexuality or not.And `ANOVA was used to used to determine the whether the levels of organizational commitment of teachers shows a meaningful difference with applications of performance managements in terms of priority education situation or not. To be able to determine the causes of meaningful, differences and which group or groups result from the `Scheffe test was used. At the result of the research it's seen that there are meaningful relations between organizational confidence levels of primary teachers and their opinions about the applications of performance management. It's seen that the opinions of primary school teachers about the applications of performance management are related in a medium positive way with the amount of trust to the manager, sensitivity of organizational confidence to the employments, being open to new things and communication.In the analyses that were made according to occupational priority, meaningful statistical differences were seen. According to these results; it's seen that occupational priority is an important factor for both organizational confidence and the performance management. By considering this point, better results can be taken while giving decisions about the performance management and organizational confidence.Key Words: Performance Management, Organizational Commitment, Primary Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile öğretmen performans yönetimi uygulamaları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between the levels of organizational confidence of primary school teachers with the applications of performance managements to the teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPerformance management
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmConfidence
dc.identifier.yokid393763
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328011
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess