Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde sosyal ağlar ve işbirlikli (Collaborative) öğrenme yöntemlerinin erişi düzeyine etkisi
dc.contributor.advisor | İşman, Aytekin | |
dc.contributor.author | Ekici, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:59Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435850 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin hızlı bir gelişim gösterdiği ve hayatımızın her alanını etkilediği günümüzde, alışkanlıklarımız ve yaşayış biçimimiz çeşitli teknolojik araçlarla yeniden şekillenmektedir. Bilgisayar tabanlı teknolojiler ve internetin kullanımı ile iletişim ve etkileşim yolları çeşitlenmiş farklı çevrimiçi toplulukların oluşturulmasına olanak tanımıştır. Özelikle oku-yaz web ve işbirlikli web olarak adlandırılan yeni nesil web 2.0 araçlarının ve teknolojilerinin gelişimi web'i yeniden yapılandırarak sosyal ağların yeni bir türü olan çevrimiçi sosyal ağların kullanımının artmasına neden olmuştur. Her 5 kişiden birisinin çevrimiçi sosyal ağları kullandığı günümüzde bu ortamlarının eğitsel amaçlı kullanımının etkililiğinin araştırılması ise bir zorunluluk halini almıştır.Bu çalışmanın amacı, yaygın kullanım oranına sahip çevrimiçi sosyal ağların eğitsel bağlamda kullanımının etkililiğinin test edilmesidir. 2011-2012 Öğretim yılı bahar döneminde Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden 102 katılımcı ile gerçekleştrilen bu deneysel çalışmada; sosyal bilgiler eğitimi programı öğretim ilke ve yöntemleri dersi kapsamında bir Facebook uygulaması geliştirilmiş ve dört hafta süreyle kullanılmıştır. Çalışma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, öğrenci görüşleri anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmadan elde edien verilerin çözümlenmesinde SPSS 19 paket programından faydalanılmış, betimsel istatistikler, ANOVA ve içerik analizi kullanılmıştır.Çalışma sonucunda Facebook uygulaması kullanan deney grubu toplam erişi, bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme erişi düzeylerinde ve kalıcılık puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Uygulama ile ilgili alınan öğrenci görüşleri analiz edildiğinde ise uygulamanın kullanıcılar tarafından benimsendiği ve rahatlıkla kullanıldığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Ağlar, Facebook, İşbirlikli Öğrenme, Öğretim İlke ve Yöntemleri, sosyal Bilgiler Eğitimi | |
dc.description.abstract | Rapid development in technology affects every aspect of our lives, habits and our living way re-shaped by the various technological tools today. The use of computer-based technologies and internet changed communication and interaction with the varied ways and has allowed the creation of different online communities. In particular, development of web 2.0 new generation tools and technologies, so-called read-write web and collaborative web have led to emerge and an increase in the use of online social networks which is a new type of social networks by re-configuring the traditional web. Today, one of every 5 people is using online social networks and investigation of effectiveness of the use of these media for educational purposes has become a necessity.The purpose of this study is to test the effectiveness of online social networks with a ratio of widespread use in educational context. This experimental study was held with participation of 102 students from Usak University, Faculty of Education, in the Spring semester of the academic year 2011-2012. The study conducted within the scope of the course Principles and Methods of Instruction in Social Studies Education Program. In this study a Facebook application developed and used for a period of four weeks by experimental group of study. Reserach data collected by an achievement test developed by the researcher, student feedback was collected through questionnaires and semi-structured interview form. To analyze of the data obtained from this study, reseacrher were used SPSS 19 package program, descriptive statistics, ANOVA and content analysis.Results showed that the experimental group?s scores which used the Facebook application in elarning process showed a significant difference in the total achievement, knowledge level, comprehension level, utilization level, analysis level, synthesis level, evaluation level of achievement and retention favor of the experimental group. When analyzing the students' opinions researchers have been observed that the Facebook application internalized and used easily by the users.Keywords: Social Networks, Facebook, Collaborative Learning, Principles and Methods of Instruction, Social Studies Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde sosyal ağlar ve işbirlikli (Collaborative) öğrenme yöntemlerinin erişi düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of social networks and collaborative learning on student achievement in methods and principles in instruction course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | ||
dc.subject.ytm | Instructional Principles and Methods course | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.identifier.yokid | 446243 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328118 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |