13.-18. yüzyıllar arasında makamsal müzik teorisi anlayışının değişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde her biri kendine mahsus bir isme sahip olan `perdeler`, güncel `makamsal müzik teorisi` sisteminin belkemiğini oluşturmaktadır. Bu çalışmada, standart perde isimlerinin henüz mevcut olmadığı dönemlerde yazılmış olan teori eserlerine odaklanılarak, makamsal müzik teorisinin, en eski dönemlerden günümüze gelene kadar nasıl bir değişim/dönüşüm sürecinden geçtiği ana hatlarıyla değerlendirilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, ebced notasının altında yatan temel prensibin ne olduğuna ve özel perde isimlerinin neden ve nasıl ortaya çıktığına ilişkin yeni bir bakış açısı öne sürülmüştür. As is known, the modern `maqam theory` of Ottoman/Turkish music tradition is based on the concept of perde (standardized note names). In this study, we concentrated on the music-theoretical manuscripts written before the use of standardized note names, and we attempted to trace the evolution of maqam theory from the earliest period to the present time. In addition, we introduced new perspectives regarding the fundamental principle of abjad notation and the emergence of note names.
Collections