Life-long learning competencies of prospective English language teachers in comparison with their mentors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının mentorlarına ve diğer İngilizce öğretmenlerine kıyasla hayat boyu öğrenme yeterliklerini belirlemeye çalışmıştır. Hayat boyu öğrenmeyle ilgili yapılan neredeyse tüm çalışmaları kapsayan ilgili alan taraması yapılmıştır. Avrupa Birliği tarafından belirlenen Temel Yeterlikler incelenmiştir. Bunlardan biri olan Yabancı Dillerde İletişim özellikle incelenmiş ve ona yönelik çalışmalar sunulmuştur. Katılımcıların farklı yeterlik türlerindeki seviyelerini belirlemek için Uzunboylu ve Hursen (2011)'in geliştirdiği ölçek çalışmaya uyarlanmıştır. İki bölümden – kişisel bilgiler ve yeterlik türleri – oluşan bu ölçek sayesinde karşılaştırmalar yapmak mümkün olmuştur. Çalışmaya üç farklı katılımcı grubu eşlik etmiştir; 1) İngilizce Öğretmeni Adayları (S=83), 2) Onların mentorları (S=15), 3) İngilizce Öğretmenleri (S=30). Toplanılan veri SPSS 17.0 yazılımı aracılığıyla analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Veriler oldukça farklı önemli sonuçlar ortaya koymuştur. Modern teknoloji ile ilgili olan pek çok yeterlik türünde İngilizce öğretmen adaylarının diğer katılımcılardan daha yeterli olduğu saptanmıştır. Fakat uzmanlık ve bilgi gerektiren diğer yeterlik alanlarında mentorların diğer katılımcılara oranla daha yeterli oldukları gözlemlenmiştir. Katılımcıların kişisel bilgilerine referansla yapılan karşılaştırmalarda, cinsiyetin ve hizmet süresinin bir fark yaratmadığı ancak yaşın ve mezun olunan bölümün istatiksel farklar ortaya konduğu kaydedilmiştir.Anahtar Sözcükler: Hayat Boyu Öğrenme, Yeterlik Alanları, Yeterlik Düzeyleri, Yabacı Dillerde İletişim ABSTRACTThis study tries to define the lifelong learning competencies of participants. Relevant literature, which covers almost all the studies oriented to lifelong learning, was reviewed. The key competencies defined by European Union were analyzed. Communication in foreign languages, which is one of the key competencies, was examined and studies towards it were presented. To find the levels of the participants for different competency types, a scale adopted from Uzunboylu and Hursen (2011) was used. Thanks to that scale, which consists of two sections - demographic information and competency types, it was possible to make comparisons, as well. There were three different groups of participants in the study; 1) prospective English language teachers (N=83), 2) their mentors (N=15), and regular English language teachers (N=30). The collected data was analyzed and interpreted via SPSS 17.0 software. The obtained data indicated significant results. In most of the competency types, which are generally related to modern technology, students were detected to be more competent than the other participants. However, in other competency types, which are related to knowledge and experience, mentors were more competent than the other participants. Comparisons made with reference to participants' demographic information indicated that while gender and years of experience of the participants' did not cause any differences, their ages and departments of graduation created statistically significant differences. Key WordsLifelong Learning, Key Competencies, Competency Levels, Communication in Foreign Languages
Collections