Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıçoban, Arif
dc.contributor.authorBirinci, Fatma Gülengül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:49Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:49Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435788
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı işitme engelli öğrencilere kelime öğretiminde çeşitli görsel materyaller kullanılmasının etkililiğini araştırmaktır. Bu amaçla Kemal Yurtbilir Özel Eğitim Meslek Lisesi'nden 80 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin hepsi yaşamları boyunca ilk defa İngilizce dersi almaktadırlar, bu yüzden ön test uygulanmamıştır. Öğrenciler iki gruba ayrılarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Öğrencilere her hafta 10 kelime öğretilmiş ve bu çalışmada toplamda 50 kelime kullanılmıştır. Bu kelimeler deney grubuna öğretilirken işaret dilinden başka görsel materyallerden de yararlanılmıştır. Kontrol grubuna öğretirken ise herhangi bir görsel materyal kullanılmamış, yalnızca işaret dili kullanılarak öğretilmiştir. Uygulamadan hemen sonra her iki gruba da son test uygulanmıştır. Uzun dönemli hafızanın ölçülmesinde de altı hafta sonra geciktirilmiş son test uygulanmıştır. Uygulanan bu testlerin sonuçları Bağımsız örnek ve ikili örnek t-testleri kullanılarak hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre işitme engelli öğrencilerin yabancı dil kelime öğreniminde görsel materyaller kullanımının hiçbir görsel materyal içermeyen işaret dilinden daha etkin olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Görsel materyaller, işitme engelli öğrenciler, kelime öğretimi, yabancı dil öğretimi, kelime öğrenim stratejileri
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effectiveness of using all kinds of visual materials on teaching vocabulary to hearing impaired students. For the purpose of this study, 80 hearing impaired students from Kemal Yurtbilir Special Education Vocational High School took part in the study. All of these students have English classes for the first time in their lives, thus pre-test was not applied. The students were divided into two groups to form the experimental and the control groups. Students were taught 10 vocabulary items per week, and totally 50 target vocabulary items were used in the study. The vocabulary items were taught with visual materials to the experimental group, and the control group was not introduced with any visual items while teaching these words, they were taught with the help of sign language. Immediate post-test was applied to each group after the treatment. To measure long term retention, delayed post-test was given to the groups six weeks after the immediate tests. Independent Samples and Paired Samples T-test calculations were used with the results of the immediate and delayed post-tests. According to the results, visual materials are more effective than the sign language which does not include any visual materials in teaching vocabulary to deaf learners of EFL.Key Words: Visual materials, hearing impaired students, vocabulary teaching, foreign language teaching, vocabulary learning strategiesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effectiveness of visual materials in teaching vocabulary to deaf students of efl
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen işitme engelli öğrencilere kelime öğretiminde görsel materyallerin etkililiği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmVisual tools
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmHearing impaired
dc.subject.ytmHearing impaired children
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid10026014
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363217
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess