Üniversite öğrencilerinin mizah tarzları ile umutsuzluk ve boyun eğici davranışlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şar, Ali Haydar | |
dc.contributor.author | Sayar, Burak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:49Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435787 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin mizah tarzları ile umutsuzluk ve boyun eğici davranışlarını incelemektir. Araştırma örneklemini Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 205'i erkek 317'si kız toplam 522 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Mizah Tarzları Ölçeği, Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği ve Beck Umutsuzluk Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde Mizah Tarzları, Boyun Eğici Davranış Ve Umutsuzluk puan ortalamalarının cinsiyet değişkeni açısından farklılaşma durumunu ortaya koyabilmek için bağımsız gruplar ?t? testi, Mizah tarzları, boyun eğici davranış ve umutsuzluk puan ortalamalarının sınıf değişkeni, bölüm değişkeni, yerleşim birimi değişkeni, barınma şekli değişkeni ve dünyaya geliş sırası değişkeni açısından farklılaşmayı ortaya koymak amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA), farkların anlamlı çıktığı analizlerde farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için post hoc test olarak Scheffe testi ve daha duyarlı sonuçlar alabilmek için post hoc test olarak LSD, Mizah tarzları boyutları ile umutsuzluk alt boyutları ve boyun eğici davranışları açıklamak amacıyla da Pearson momentler çarpımı korelasyonu kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin mizah puanları ile umutsuzluk puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki, mizah puanları ile boyun eğici puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Mizahın tüm alt boyutları ile umutsuzluğun tüm alt boyutları arasındaki ilişkiler pozitif yönde bulunmuştur. Öğrencilerin okuduğu bölüm değişkenine göre mizah tarzları, umutsuzluk ve boyun eğici davranış puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Mizah tarzları puanları açısından cinsiyet değişkenine göre katılımcı mizah, kendini geliştirici mizah ve saldırgan mizah boyutunda anlamlı bir fark bulunmuştur. Tüm mizah türlerinde erkek öğrencilerin puan ortalamaları kız öğrencilerden daha fazla bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Mizah Tarzı, Umutsuzluk, Boyun Eğici Davranış | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to analyze the relation between types of humour of university students and the level of submissive behaviours. Research sample includes 522 students of which 205 are men and 317 are women from Sakarya University. Personal information form, scale of humour,scale of submissive behaviour and Beck scale of hopelessness have been applied to the participants. In order to present the state of differentation of the average point of types of humour, submissive behaviours and hopelessness from the point of gender, independent groups `t? test; for the state of differentiation from the point of grades of the average point of types of humour, submissive behaviour and hopelessness, department factor, accomodation factor, housing and the order of being born factor, one-way variation analysis(ANOVA); in the analysis in which the differences are meaningful,to findout which groups cause the differences, Scheffe test as post hoc test and to get more sensitive results LSD as post hoc test; to explain the dimensions of types of humour and sub-dimensions of hopelessness and submissive behaviours Pearson Moment Correlate have been used. A positive meaningful relation between students? points of humour and the points of hopelessness and a negative meaningful relation between their points of humour and the points of submissive behaviours have been found. The relations between all the sub-dimensions of humour and all the sub-dimensions of hopelesness have been found positive. According to students? departments, a meaningful difference between students? types of humour and their points of hopelessnes and submissive behaviours has been found.In terms of the points of types of humour, according to the variable factor of gender, a meaningful difference in participatory humour, self-improving humour and aggressive humour. The average of male students? points has been found higher than female students in all types of humour.Key words: Type of humour, Hopelessness, Submissive Behaviour | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin mizah tarzları ile umutsuzluk ve boyun eğici davranışlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Relationship between hopelessness and submissive behaviours and humor styles of university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Submissive | |
dc.subject.ytm | Hopelessness | |
dc.identifier.yokid | 451349 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328127 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |