dc.contributor.advisor | Bayrakcı, Mustafa | |
dc.contributor.author | Akgül, Selma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:54:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:54:44Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435763 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemek amacı ile yapılmıştır.Araştırmanın evreni, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Sakarya ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 2388 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Sakarya ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 311 öğretmenden oluşmaktadır.Araştırma, tarama modelinde bir araştırma olup önce ilgili literatür taranmış, daha sonra veriler geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan ?örgütsel kimlik?, ?örgütsel bağlılık? ölçekleri ile toplanmıştır. Örgütsel Kimlik Ölçeği'nde 7'li Likert tipi ölçek kullanılırken, Örgütsel Bağlılık Ölçeğinde 5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Kullanılan ölçme araçlarıyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 11.5 istatistik programı kullanılmıştır. genel tarama modeli türlerinden ilişkisel tarama modelinde kullanılmıştır. Tarama modeli geçmişte ve halen var olan durumu var olduğu şekilde betimlemeyi amaçlayan bir araştırma yaklaşımıdır. İlişkisel tarama modeli, iki ya da daha çok değişken arasında birlikte değişim varlığını ve/veya derecesini belirlemeyi amaçlayan bir araştırma modelidir.ilköğretim öğretmenlerinin, örgütsel kimlik ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin, örgütsel kimlik ve örgütsel bağlılık düzeylerinin; cinsiyet, medeni durum, branş, yöneticilerden destek görüp görmeme, yöneticilerden takdir görüp görmeme, alınan ücretin yeterli olup olmaması, yaş, eğitim durumu, hizmet süresi ve istihdam türü değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermedikleri de incelenmiştir.Araştırma kapsamında gerçekleştirilen uygulamanın istatistiksel analizleri neticesinde elde edilen sonuçlara göre örgütsel kimlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kimlik, Örgütsel Kimlik, Örgütsel Bağlılık. | |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to study the relationship between perception of organizational identity and organizational adherence of primary school teachers. Total field under survey of this study is consisted of 2388 teachers working at primary schools in Sakarya in 2010-2011 Educational-Instructional academic year. Sampling of this study is also consisted of 311 teachers working at primary schools in Sakarya.This study is a kind of relational scanning,first concerned literature was scanned then datas was summed with the scales of ?organizational identity? and ?organizational adherence?studied their validity and reliability. In the scale of ? organizational identity?septet likert scale was used,,in the scale of ?organizational adherence?fivepoint likert scale was used. In the analysing of datas got by surveying instruments,SPSS 11.5 statistics program was used.Descriptive survey model was used in relational survey. Survey model is a research aims to illustrate the state in the past and now. Relational scanning model is a research approach aims to determine between two or more variable the substance or degree of change. It?s the studying of relationship between perception of organizational identity and organizational adherence of primary school teachers.Moreover,is the level of organizational identity and organizational adherence of teachers different in terms of sex,marital status,branch,supported or not supported by directors,appreciated or not by directors,suffecienty of fee,age,educational background,length of service and area of employment was studied. According to the results of analyzing of fulfilled statics,it?s seen that there is a relationship between organizational identity and organizational adherence.Key words: Identity, Organizational Identity, Organizational Adherence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel kimlik algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği) | |
dc.title.alternative | Relationship between perception of organizational identity and organizational adherence of primary school teachers (Sakarya as a model) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Organizational identification | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Sakarya | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Identity perception | |
dc.identifier.yokid | 421796 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328094 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |