Show simple item record

dc.contributor.advisorRamazanoğlu, Fikret
dc.contributor.authorÜnsal, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:43Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435755
dc.description.abstractBu çalışma, spor medya ilişkisinin sosyolojik boyutları yönünden toplum üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada kişilerin sosyolojik boyutları ele alınarak spor medyasından beklentileri gözlemlenmiştir.Bu amaçla 39 bayan, 62 erkekten oluşan deney grubuna 40 soruluk anket uygulanmış ve geniş bir literatür taraması ile sonuçlar desteklenmiştir.Anketlerden elde edilen verilerin yüzde ve frekans dağılımları çıkartılmıştır. Bazı sorular için ??=0,05? anlamlılık düzeyinde çapraz tablolama ve Ki-Kare yöntemi kullanılmış olup anketin bütünü için ??=0,86? güvenirlik katsayısına ulaşılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPPS 13 paket programı kullanılmıştır.Böylece konu hakkında teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. İkinci olarak araştırmanın amacına ulaşmak için geliştirilen anket 110 kişiye uygulanmış, 9 deneğin anketi eksik ve hatalı doldurması dolayısıyla değerlendirme dışı tutulmuştur.Medyanın toplumu etkileme gücü ile bireylerin davranış şekillerini etkilendiği görülmektedir.Spor olaylarını halka duyurma işlevini yerine getiren spor medyası, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de geniş kitleleri etkileyen bir güce sahiptir. Bu araştırmada Türkiye'deki spor medyasının durumunun belirlenmesi ve spor kamuoyunun medyadan beklentilerinin saptanması amaçlanmıştır.VEtik konusu gazetecilerin okurlarına, haber kaynaklarına ve haber yaptıkları kişilere karşı sorumlulukları temel alınarak incelenmiştir.Katılımcıların çoğu, spor medyasının genel yayın anlayışından memnun olmadıklarını söylemişlerdir. Türkiye'de sporseverler spor medyasından daha nitelikli bir yayıncılık beklemektedirler.Günümüzde spora duyulan ilginin her geçen gün artması sonucu büyük bir spor kamuoyu oluşmuştur. Kitle iletişim araçları bu kamuoyunun oluşmasında, bilgilenmesinde, yönelmesinde büyük pay sahibi olmuştur.Medyanın toplumun yapısı ve bireyler arası ilişkilerin niteliği ve şekli üzerinde yeniden yorumlayıp düzenleyen ve şekillendiren bir etkisi olduğunu medya konusunda yapılan araştırmalar açıkça göstermektedir
dc.description.abstractThis study has been carried out with the purpose of analysis of the impact of sport media on society. The expectations of persons have been observed by taking the sociological aspects.For this purpose, a questionary of 40 questions has applied to the experimental group consisting of 39 women and 62 men and the results have been supported with a comprehensive literature survey.The range of persentage and frequency of data acquired from the questionaries have been specified. Cross tabulation and chi square have been used for some questions at a level of relevance ??=0,05?, and ??=0,86? reliability co-efficient has been reached. SPPS packaged software has been used for the evaluation of data and specification of calculated values.By this way, a theoretical framework has been created for the subject. Secondly, the questionary has been applied to 110 people in order to achieve the objective of the study; and the questinaries of 9 experimental subjects have been left out of assesment because of missing and wrong fillings.It has been observed that media affect the way of behaviour of individuals with its influence power on society.The sport media which carries out the function of release the sport incidents to the public, has the power which affect the large masses in our country just as the case all over the world. In this study the object is to specify the situation of sport media in Turkey and determine the expectation of sport public opinion from the media.VIIThe subject of ethics has been inspected based upon the responsibilities of journalists to their readers, news sources and reported persons as news.Most of the participants have declared that they have been pleased with the publication understanding of sport media. Sport fans in Turkey wait for a more qualified publishing from sport media.At the present time a big sport public opinion has been formed as a result of increasing interest every passing day. Mass communication has played a big role for the creation, groundind and orientation of this public opinion.The researchs carried out on media have clearly revealed that the media has interpretitive, regulative and formative impact on public structure and quality and form of interpersonal relations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor ve medya ilişkisinin sosyolojik boyutları yönünden toplum üzerindeki etkileri: Kocaeli ili örneği
dc.title.alternativeThe impact of sport media on society in terms of sociological aspects: I. E. Kocaeli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport sociology
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSociological analysis
dc.subject.ytmSocial affect
dc.identifier.yokid463275
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327551
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess